SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Dagens utfordring ser ut til å være SK997 ( OY-KBA ), som er på tur tilbake til CPH.��

Motorproblemer, nr 3 for høy temperatur og ble stengt ned. Overweight landing.

SK997/15AUG17 CPH-PVG and SK998/16AUG17 PVG-CPH cancelled due technical reasons.

Passengers will be rebooked by SAS.
 
Last edited:
Utfordringene varer ikke 12 timer før den neste kommer. LN-RKR står visst fast i LAX. Begynner å bli mye nå......
 
Utfordringene varer ikke 12 timer før den neste kommer. LN-RKR står visst fast i LAX. Begynner å bli mye nå......

Ja nå baller det på seg.

SK940/15AUG17 LAX-ARN cancelled due technical reasons.
SK945/16AUG17 ARN-ORD cancelled due technical reasons.

Hele lista i August til nå:

SK945/16AUG17 ARN-ORD cancelled due technical reasons.
SK940/15AUG17 LAX-ARN cancelled due technical reasons.
SK997/15AUG17 CPH-PVG cancelled due technical reasons.
SK998/16AUG17 PVG-CPH cancelled due technical reasons.
SK6963/13AUG ARN-HKG cancelled.
SK6964/14AUG17 HKG-ARN cancelled.
SKk963/12AUG17 ARN-HKG cancelled due technical reasons.
SK964/13AUG17 HKG-ARN cancelled due technical reasons.
SK928/11AUG17 BOS-CPH cancelled due technical reasons.
SK927/12AUG17 CPH-BOS cancelled due technical reasons.
SK964/11AUG17 HKG-ARN cancelled due technical reasons.
SK945/11AUG17 ORD-ARN cancelled due technical reasons.
SK946/11AUG17 ARN-ORD cancelled due technical reasons.
SK943/08AUG17 ORD-CPH cancelled due technical reasons.
SK944/08AUG17 CPH-ORD cancelled due technical reasons.
 
Last edited:
SAS er generelt flinke til dette, og derfor er det lite klaging. Selvfølgelig er heller ikke de ufeilbarlige, og av og til kan det være en utfordring å finne alternativer, men midt i uka når skolene så smått er i gang igjen er det enklere.

Men den store forskjellen er jo at SAS stort sett kansellerer for å tvinge programmet tilbake i rute, mens DY forsinker og dermed 'beholder' passasjerene på samme fly. Så filosofien er jo helt forskjellig.
 
OSL flygingene er stabile ser jeg. Kanskje fordi de (EWR og MIA) er få og de eneste lh-rutene (SK) fra OSL og at det er enklere å kansellere ruter fra CPH og ARN? Eller bare tilfeldigheter.

Espen
 
Begynner å haste med å få nytt maskineri på plass, men de har vel tenkt å utvide med gammelt rask, så blir vel like mye snagg da også.
Når begynner de å få inn nytt LH materiell?
 
Begynner å haste med å få nytt maskineri på plass, men de har vel tenkt å utvide med gammelt rask, så blir vel like mye snagg da også.
Når begynner de å få inn nytt LH materiell?

Flere av disse kanselleringer kommer jo etter teknisk med noen nye maskiner, det vil si de A330 maskinene som ble levert nylig, og som jo stort sett trafikkerer det meste ut fra ARN
 
Flere av disse kanselleringer kommer jo etter teknisk med noen nye maskiner, det vil si de A330 maskinene som ble levert nylig, og som jo stort sett trafikkerer det meste ut fra ARN



Det høres jo ikke helt bra ut, så ikke alle reg/sto ikke i postene på alle, så gikk ut fra det var for det meste gammelt materiell.
 
Alle EWR / LAX avganger fra Arlanda er iallefall de flunkende nye 330-300ER,siden sist sommer.
De går fast EWR 17:00 ish, og er i ARN 07:00 ish
Går til ARN 10:00 ish,og er i LAX 12 ish.
Går fra LAX 14:00 ish og er i ARN 10:00 ish
Går fra ARN til EWR and so on.
Perfect bruk av rutetabell og fly.
Ingen nye 330 blir brukt fra Oslo.
Bruker "ish" her siden jeg ikke gidder å slå opp rutetabellen.
 
Nye fly er ingen garanti for god punktlighet. Hadde masse problemer med splitternye 737-800'er da jeg jobbet i Seattle. De gamle 757-sliterne gikk uten problemer ..
 
SK907, LN-RKN, har snudd uti Nordsjøen og er på vei tilbake.
Den setter kursen mot CPH. Tyder vel på tech på flyet.
 
Last edited:
Avg CPH først satt til kl 1500, nå står det avg 1600.

Nå ser det ut til at avgangen fra CPH er satt til 0700
 
Last edited:
Må vel også vente på nytt crew til den, over 6 timer på jobb før de begynner på turen over blir vel ikke helt innafor
 
SK963/964 ARN-HKG-ARN är cancelled idag eftersom LN-RKU divertade till Taipei igår och blev försenad.
 
Back
Top