SK SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Ser ut til at SAS har noen få timers forsinkelse på noen av returene fra New York i dag også.

SAS, SK904, EWR-ARN.

STD: 17.55 EST - STA: 07.40 CET.
ATD: 21.51 EST - ETA: 10.43 CET.

SK904 flys av LN-RKN( New Cabin Layout ).

SAS, SK908, EWR-OSL.

STD: 18.55 EST - STA: 08.15 CET.
ATD: 22.15 EST - ETA: 10.40 CET.

SK908 flys av OY-KBA.

Jeg skal med SK983 CPH-NRT i dag, men ser den har forventet avgang 1715, dvs. 90 minutter forsinket. Kan noen se hva dette skyldes?

Så SK903 ble kansellert i går også. Utfordrende periode å få pax i riktig retning nå som ferien har startet vil jeg tro, kan umulig være mye ledige stoler noe sted.

Kom hjem med SK908 nå i dag tidlig, og den var i allefall smekkfull med gjester både fra Sverige, Norge og Danmark.

Tror faktisk de til og med hadde 2 pax i cockpit under avgang for å finne plass til alle..

Kim

Flyvningen til Beijing var aflyst igår, og Washington idag. Det må siges at være det værst tænkelige tidspunkt..

Shanghai var kansellert i går, og kollega som skulle med returen fra PVG i dag ble ombooket med Turkish.

Kom hjem med SK908 nå i dag tidlig, og den var i allefall smekkfull med gjester både fra Sverige, Norge og Danmark.

Tror faktisk de til og med hadde 2 pax i cockpit under avgang for å finne plass til alle..

Kim

Tvilsomt, forbudt i US airspace

Vet enkelte kapteiner setter seg over dette, men hvis 'rett' person ser og rapporterer dette, brenner det skikkelig på dass hos vedkommende ....

I følge en inspektør fra FAA vi snakket med ved en ankomst til USA for en liten stund siden er det opp til kapteinen i forhold til gjester på flight deck.

I følge en inspektør fra FAA vi snakket med ved en ankomst til USA for en liten stund siden er det opp til kapteinen i forhold til gjester på flight deck.

OK, da har de gjort om reglene for utenlandske selskaper. Jeg har jo vært ute av loop'en en stund. :)

For amerikanske selskaper må de imidlertid fortsatt være registrert i CASS ( Cockpit Access Security System).

Ikke tvilsomt overhodet!

Jeg satt på 1A og så ved selvsyn 2 pax ble plassert i cockpit ved avgang fra EWR..

Så får dere bare spekulere i hva som er lov eller ikke, men dette er fakta.

Kim

Back