• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Ser ut til at SAS har noen få timers forsinkelse på noen av returene fra New York i dag også.

SAS, SK904, EWR-ARN.

STD: 17.55 EST - STA: 07.40 CET.
ATD: 21.51 EST - ETA: 10.43 CET.

SK904 flys av LN-RKN( New Cabin Layout ).

*****
SAS, SK908, EWR-OSL.

STD: 18.55 EST - STA: 08.15 CET.
ATD: 22.15 EST - ETA: 10.40 CET.

SK908 flys av OY-KBA.
 
Jeg skal med SK983 CPH-NRT i dag, men ser den har forventet avgang 1715, dvs. 90 minutter forsinket. Kan noen se hva dette skyldes?
 
Så SK903 ble kansellert i går også. Utfordrende periode å få pax i riktig retning nå som ferien har startet vil jeg tro, kan umulig være mye ledige stoler noe sted.
 
Kom hjem med SK908 nå i dag tidlig, og den var i allefall smekkfull med gjester både fra Sverige, Norge og Danmark.

Tror faktisk de til og med hadde 2 pax i cockpit under avgang for å finne plass til alle..

Kim
 
Flyvningen til Beijing var aflyst igår, og Washington idag. Det må siges at være det værst tænkelige tidspunkt..
 
Shanghai var kansellert i går, og kollega som skulle med returen fra PVG i dag ble ombooket med Turkish.
 
Kom hjem med SK908 nå i dag tidlig, og den var i allefall smekkfull med gjester både fra Sverige, Norge og Danmark.

Tror faktisk de til og med hadde 2 pax i cockpit under avgang for å finne plass til alle..

Kim

Tvilsomt, forbudt i US airspace
 
Vet enkelte kapteiner setter seg over dette, men hvis 'rett' person ser og rapporterer dette, brenner det skikkelig på dass hos vedkommende ....

I følge en inspektør fra FAA vi snakket med ved en ankomst til USA for en liten stund siden er det opp til kapteinen i forhold til gjester på flight deck.
 
I følge en inspektør fra FAA vi snakket med ved en ankomst til USA for en liten stund siden er det opp til kapteinen i forhold til gjester på flight deck.

OK, da har de gjort om reglene for utenlandske selskaper. Jeg har jo vært ute av loop'en en stund. :)

For amerikanske selskaper må de imidlertid fortsatt være registrert i CASS ( Cockpit Access Security System).
 
Ikke tvilsomt overhodet!

Jeg satt på 1A og så ved selvsyn 2 pax ble plassert i cockpit ved avgang fra EWR..

Så får dere bare spekulere i hva som er lov eller ikke, men dette er fakta.

Kim
 
Back
Top