SAS flytter flyjobb til Irland

Trety

ScanFlyer Rusty
http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article313942.ece

Til tross for løfter om at vedlikehold ikke skal flyttes ut av Norge, skjer det likevel.

Replying to Topic 'SAS flytter flyjobb til Irland'

dersom det er usikkerhet om arbeidet blir ferdig i tide, skjønner jeg godt at man velger å sende fly andre steder, det er DYRT for operatøren å ikke få flyet sitt i tide. og, med de holdningene en del ansatte har vist til arbeidsgiver, er det nok redsel for konflikt som også gjør at man velger andre verksteder nå på tampen.

Det kan også legges til at den maskinen som ligger inne hos BTS nå skulle vært ferdig 16.juni !

Är LN-ROA kvar i Shannon ? Den flögs väl dit 25 juni.

SAS skal nedlegge verkstedet på Sola fordi det er overkapasitet samtidig som de må sende fly ut fordi verkstedet har for mye å gjøre...?????

Kanskje Shannon er billigere?

Det er ikke lenger problematisk for SAS å lyve. De har null tillit - tror ikke det er mulig å synke dypere enn SAS er nå. De blir tatt i løgn gang på gang, men ingen kan ha mindre tillit enn null.

Ja jeg syntes nå at BTS skulle få ta særvicen på denne fuglen, så kunne heller SAS Braathens kanselere flygninger mens man ventet på at den skulle bli ferdig , eller :sarc

BTS klarer ikke levere som avtalt,pluss at dette skyldes ferieavvikling på osl sts.Nå må De i bts slutte å syte som små barn.de vet ikke hva de snakker om

Dette er ikke tilfelle bu.Dette skyldes ferieavvikling i grunn og bunn.Tror ikke BTS hadde levert dette flyet ut på tid under de forholdene som er der nå.

Human factor er vel også en viktig brikke inn i denne avgjørelsen.Har også hørt ut fra nye tall at STS på osl har vist bedre resultater allerede en det bts har prestert.Det ovverasket meg.Godt gjort osl

Jeg tror nok at BU662 er inne på noe vesentlig her.
Dessuten er det fullt ut forståelig at BTS leverer noe senere enn planlagt dersom den menneskelige faktor legges til grunn etter siste måneders utvikling .
Jeg tror nok at STS ledelsen både forstår og aksepterer dette. Samtidig skal de drive butikk og da må livet gå sin gang. Når beslutningen dessverre ble som den ble , må fygemaskinene likevel holdes iorden til glede for oss reisende.
Slikt sett er det ikke rart at de sender en av kjerrene til Shannon. Pris spiller nok mest inn her.
Jeg har hørt tidligere år fra BTS ansatte at de har fått inn fygemaskiner fra andre selskaper for rettelse av ettersyn som har vært foretatt på Shannon.
Mange av disse rettelsene har vært til dels omfattende.
Når man hører om slike episoder blir man skeptisk til SASBraathens som tradisjonelt har tatt godt vare på kjerrene sine og som har fått gode priser i annenhånds makedet når disse selges ut av flåten.

Originally posted by OJB

Jeg har hørt tidligere år fra BTS ansatte at de har fått inn fygemaskiner fra andre selskaper for rettelse av ettersyn som har vært foretatt på Shannon.

Dette er ikke et uvanlig problem i denne bransjen. Men er ofte et resultat av kontrakten (Reparere spesifikke feil - hvis det under reperasjon dukker opp flere, koster det ekstra/blir ikke rettet). Kvalitetssikring (stedlig rep.) kan ogsaa spille inn.

Saa det kan vaere flere sider av samme sak.

Kostnadspresset er stort - derfor er noekkelen aa finne en leverandoer med rimelig pris som ogsaa leverer kvalitet.

Det stemmer at endel av forsinkelsene på den siste maskinen på Sola skyldes mangel på deler fra SAS Component.

Er det ikke merkelig at dette bare er et problem på denne maskinen? Maskinene fra Oslo basen blir levert på tid, uten noen problemer med deletilgang.

Fikk høre fra sikkert hold i dag at Braathen`s kontrollører saboterer den siste sjekken ved å nekte å godkjenne deler som Component leverer. SVÆRT uprofesjonelt spør du meg.

67% av SAS Component er eid av et Singapore-basert selskap, og i nærmeste fremtid skal skjebnen til SAS Component avd. Sola vurderes. Det drar nok ikke i positiv retning når de holder på sånn.

:musikk

Originally posted by BU662

Og om Braathens sine kontrollörer er meget strenge er det bare til gode for flysikkerheten!!! Jeg har personlig ikke lyst a fly i en fly som har faulty parts!!!

Där är jag helt enig med dig Richard! Bara för att en del kommer från en speciell leverantör är det ingen garanti för att den är bra.

Tullprat. Dette er ENESTE flyet som er blitt vesentlig forsinket pga deler fra Component.

Og på forhånd har de Braathen-ansatte i SVG sagt at det ville bli forsinkelser på nettopp dette siste flyet.

BU662, det er ren sabotasje "disse gutter" driver med, og intet annet.
Nå må du slutte å forsvare disse kverulantene for enhver pris. Alle i flymiljøet skjønner hva som foregår.

Når de får masse problemer med å få ferdig det siste flyet som står på Sola så er nok ikke det tilfeldigheter nei. Dette blir for lett gjennomskuelig.

Litt tilbake til topic.....
Det er bare 1 maskin som skal til Shannon på D-check!!!!

Back