Widerøe problemer - forhandliner med teknikere

Oluf Air

ScanFlyer Blue
Widerøe problemer - forhandliner med teknikere

Widerøe sliter per dags dato med mange kanselleringer hver dag fra BGO med for lite fly samt påstått gå sakte aksjon i Widerøe technical services.

https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i...ganiserte-begynte-aa-gaa-sakte-forrige-mandag

https://www.nrk.no/trondelag/ga-sak...t-flere-wideroe-flyvninger-i-norge-1.17152160

Hva er det de ikke blir enig med tekniknerne om og er det ikke det streikebryteri å kjøre denne: "Flyselskapet opplyser at de vil kjøpe vedlikehold hos en annen underleverandør av tekniske tjenester for å bøte på situasjonen, men understreker at det vil ta noe tid før avtalen er på plass"

Disse holdingene..

De har også leid inn en Q400 fra Icelandair for å bøte med problemene.

Alt dette må være svært dyrt for dem

Re: Widerøe problemer

Hva er det de ikke blir enig med tekniknerne om og er det ikke det streikebryteri å kjøre denne: "Flyselskapet opplyser at de vil kjøpe vedlikehold hos en annen underleverandør av tekniske tjenester for å bøte på situasjonen, men understreker at det vil ta noe tid før avtalen er på plass"

Jeg har forstått det slik det rett og slett er lønn.

Gå sakteaksjon regnes ikke som streik, og er dermed ikke streikebryteri å hente inn hjelp. Det sagt, så rammes jo selskapet uansett.

Jeg har forstått det slik det rett og slett er lønn.

Gå sakteaksjon regnes ikke som streik, og er dermed ikke streikebryteri å hente inn hjelp. Det sagt, så rammes jo selskapet uansett.

Jaa riktig, det kan jo ha noe med at tekniknerne i mor-selskapet Norwegian tjener 15% mer?

Jeg er villig til å vedde NOK 5 på at Icelandair kommer til å fortsette å operere KRS-BGO etter 22.des..... Noen som vedder i mot?

Når det kommer til innleie av Icelandair så kommer nok ikke denne direkte av denne sakte-aksjonen, men av kapasitetsmangel pga verdensomfattende delemangel ++.
Så spørs om det var passende å nevne denne som et tiltak.

Hjalp vel heller ikke heller at Xfly gikk konkurs. De leide et par CRJ900 for bla. den ruta Icelandair betjener for Widerøe nå.

Jeg er villig til å vedde NOK 5 på at Icelandair kommer til å fortsette å operere KRS-BGO etter 22.des..... Noen som vedder i mot?

Dette er relatert tilbake til P&W-motorproblemene på E2. Kun en erstatning for frafalt .. erstatning (Xfly konk..).

Når det kommer til innleie av Icelandair så kommer nok ikke denne direkte av denne sakte-aksjonen, men av kapasitetsmangel pga verdensomfattende delemangel ++.
Så spørs om det var passende å nevne denne som et tiltak.

Dette er relatert tilbake til P&W-motorproblemene på E2. Kun en erstatning for frafalt .. erstatning (Xfly konk..).

Jeg er vel egentlig klar over dette, men veddemålet står fortsatt.

Støtter veddemålet, er nok sannsynlig at vi ser noen også etter jul - om Icelandair har mulighet er noe annet.
OT: QantasLink får nå en ex-WestJet Encore Q400, fløy i dag via BGO - morro om den hadde tatt over staffetpinnen hos Widerøe :D.

For å presisere, Xfly fløy kun EN maskin på vegne av Wideøre,
men siden Xfly for tiden ikke hadde andre oppdrag enn noe nødhjelp til SAS som tok «tidlig skilsmisse» - valgte de og posisjonere en ekstra CRJ900 på KRS som backup og for å ha litt rotasjon på maskinene.

Man ser tydelig av trafikktallene fra november at Widerøe har en jobb å gjøre på driften. Og dette var vel mer eller mindre før teknikkerne begynte sin gå-sakte-aksjon

Regularitet: 92,1% -5.0pp
Punktlighet: 77.4% -8.2pp

Man ser tydelig av trafikktallene fra november at Widerøe har en jobb å gjøre på driften. Og dette var vel mer eller mindre før teknikkerne begynte sin gå-sakte-aksjon

Sikkert ikke hele grunn, men nå har det vært «en del» vær i Widerøeland siste måneden. Blir litt som hos DY i sommermånedene i år - svært utfordrende med ekstremt mye stor CTOT. - både til og fra Europa.

Sikkert ikke hele grunn, men nå har det vært «en del» vær i Widerøeland siste måneden. Blir litt som hos DY i sommermånedene i år - svært utfordrende med ekstremt mye stor CTOT. - både til og fra Europa.

Jeg får håpe Norwegian klarer å slinge fly og crew litt smartere neste sommer. Mange flyvninger til destinasjoner uten slot blir forsinket pga sent ankommende fly fra områder med slot.

Back