SAS (EuroBonus) Juletilbud 2010

Huff... Dette var vanvittig skuffende. Langt fra hva man bør presentere som et "juletilbud" for lojale kunder.

Hvad i alverden er det der er skuffende. Chicago til 30.000 og Paris til 7.500 point. Det er da nogle rigtig gode tilbud... Forstår ikke rigtigt tuderiet over det må jeg indrømme.

Skjønner du virkelig ikke det?

Overhovedet ikke.

SAS har praktisk taget fylde fly på IC og tager man det i betragtning, så synes jeg faktisk at et tilbud om 30.000 point til ORD inkl. connecting flights er et ret godt tilbud. Naturligvis er det restriktioner omkring et sådant tilbud.

Bare fordi der engang har været et andet og bedre tilbud er jo ikke ensbetydende med at man absolut skal komme med det samme tilbud igen og igen. Halv pris til ORD er i mine øjne et godt tilbud.

Det er 7.500 til CDG også. Skulle den så have kostet 2.000 point eller hvad?

Det er åbenbart umuligt at gøre folk tilfredse - selv de gode tilbud er ikke gode nok... Come on...

Hvis SAS har praktisk talt fulle fly på IC i den perioden dette tilbudet er gitt, så hadde de da aldri i verden kommet med det. Det er klart at dette blir gjort grunnet mindre trafikk i denne perioden. Buisnesstrafikken vil normalt roe seg ned en hel del på denne tiden. Dette tilbudet er ikke dårlig, som en hel del vil ha det til, men heller ikke veldig bra. Det er vel strengt tatt ikke særlig annet enn et ekstra 50% tilbud.

Bare fordi der engang har været et andet og bedre tilbud er jo ikke ensbetydende med at man absolut skal komme med det samme tilbud igen og igen. Halv pris til ORD er i mine øjne et godt tilbud.

60 000 er et høyt utgangspunkt. Er enig i at man ikke alltid skal sammenlikne med tidligere tilbud, men her er det faktisk snakk om både en dårlig reiseperiode og veldig mye høyere poengpris enn fjoråret. 20K hadde akseptabelt med connecting flights.

Overhovedet ikke.

SAS har praktisk taget fylde fly på IC og tager man det i betragtning, så synes jeg faktisk at et tilbud om 30.000 point til ORD inkl. connecting flights er et ret godt tilbud. Naturligvis er det restriktioner omkring et sådant tilbud.

Det er åbenbart umuligt at gøre folk tilfredse - selv de gode tilbud er ikke gode nok... Come on...

Det er faktisk underholdende å se hvor fargede noen kan bli av SAS ;)
Dette er jo meninger mot meninger, men svært få av SAS sine kunder ser vel gleden i en uplanlagt tur til Chicago på nyåret.. Ingen jeg kjenner som har "fått" disse tilbudene har sett på dem som noe annet en merkellig.

Det er nok ikke det folk er ute etter..

Hvis SAS har praktisk talt fulle fly på IC i den perioden dette tilbudet er gitt, så hadde de da aldri i verden kommet med det. Det er klart at dette blir gjort grunnet mindre trafikk i denne perioden.

Naturligvis er det grundet mindre trafik i denne periode, men da bookingtallene ser bedre ud end sidste år, så forklarer det vel hvorfor det koster lidt mere at rejse i år - ligesom rejseperioden er lidt kortere. Simpel hovedregning.

Det er faktisk underholdende å se hvor fargede noen kan bli av SAS ;)
Dette er jo meninger mot meninger, men svært få av SAS sine kunder ser vel gleden i en uplanlagt tur til Chicago på nyåret.. Ingen jeg kjenner som har "fått" disse tilbudene har sett på dem som noe annet en merkellig.

Det er nok ikke det folk er ute etter..

Come - grow up. Det har intet med at være farvet at gøre. Fair nok du ikke er enig med mig, men hold i det mindste debatten på bare et rimeligt niveau.

Nu er det jo blot et tilbud som står alle frit at benytte. Hvis man vil rejse på andre tidspunkter eller andre destinationer, så er der ingen der forhindrer i at booke sådanne rejser uden rabatten. Men det er jo meget Skandinavisk både at ville have i pose og sæk.

Det er som med alle andre gode tilbud - at der ofte er en downside for at opnå den store rabat.

Wow.. Kun halv pris. For ett elendig tilbud :rolleyes

Naar man sliter med aa fylle opp fly, gir man supertilbud, det aa ha forventninger at alle tilbud skal vaere sinnsykt billig blir litt feil. Naa gaar det heldigvis bedre med SAS og 50% avslag er fortsatt en meget bra deal. Selv om ett par sjeler i denne traaden synes det er en daarlig deal og ikke vil bestille, er det noen millioner Eurobonuskunder og setene vil gaa som varmt hvetebroed uansett

Naar man sliter med aa fylle opp fly, gir man supertilbud, det aa ha forventninger at alle tilbud skal vaere sinnsykt billig blir litt feil. Naa gaar det heldigvis bedre med SAS og 50% avslag er fortsatt en meget bra deal. Selv om ett par sjeler i denne traaden synes det er en daarlig deal og ikke vil bestille, er det noen millioner Eurobonuskunder og setene vil gaa som varmt hvetebroed uansett

Jeg tror nok kritikken kommer galt ut.. Alle er vel ganske enige om at 50% er en høy rabatt på de fleste produkter. Det er vel heller det at de reisene som var denne julegaven fra SAS var litt annerledes enn ønsket.

De fleste "vanlige" kunder har vel ikke kalenderen åpen for en uplanlagt tur til Chicago eller Paris på nyåret, og de som reiser mye i jobb har vel absolutt ikke lyst på en svipptur over Atlanteren og attpåtil på "apekatt."

Jeg personlig så for meg å ”kjøpe” en artig tilleggsgave til konas (dette er jo et juletilbud), men hadde jeg dratt henne til Chicago i Januar på apekatt på SAS så tror jeg hun hadde gått fra meg. :wow:

Det er nok ikke utakknemmelighet, men sikkert litt høye forventinger som lå der… Hadde det for eksempel lignet forrige salget til BA hvor det var 50% på mange reiser i alle klasser hvor folk gikk bananas så hadde i alle fall mine kolleager, mine venner og jeg blitt meget glade.

50% rabatt er en god rabatt, og det er flott at det går så bra for SAS at de ikke de ikke trenger å slenge bonusplassene etter folk. Når det er sagt så er jo slike 50% rabatter noe som kommer hver eller annenhver måned gjennom året (eller kanskje noe mindre hyppig?), slik at det kanskje blir litt feil å kalle det juletilbud. Med juletilbud vil jeg tenke noe som er litt bedre enn et vanlig EB-tilbud, men for all del, det er jo stort sett bare semantikk & markedsføring.

Back