SAS EuroBonus 20 år - tilbud og kampanjer

Re: SAS EuroBonus 20 år - tilbud og kampanjer

Temmelig bra tilbud det der. 20 000 for en tur med den reiseperioden er ganske så bra. Oppgradering for poeng kan vel også gambles ved gate.

Dum fråga kanske men visst kan man boka och sen ångra sig? Jag hittar inget om det i villkoren och räknar med att vanliga villkor gäller, dvs man kan avboka.

Ja, du kan avbestille og få tilbake poengene med mindre poengene har gått ut på dato innen du avbestiller.

Oppgradering for poeng kan vel også gambles ved gate.

Man kan i utgangspunktet ikke oppgradere bonusbilletter, men det finnes jo eksempler på at det har skjedd som følge av manglende kompetanse blant de ansatte ved innsjekk eller gate.

Ja, du kan avbestille og få tilbake poengene med mindre poengene har gått ut på dato innen du avbestiller.

Man kan i utgangspunktet ikke oppgradere bonusbilletter, men det finnes jo eksempler på at det har skjedd som følge av manglende kompetanse blant de ansatte ved innsjekk eller gate.

Hva med Optiontown. Kan man bruke det selv om man har bonusbilett?

Hva med Optiontown. Kan man bruke det selv om man har bonusbilett?

Ikke mulig overhodet. Skal ikke være muiig med stand-by upgrade for poeng heller hvis gaten gjør jobben i henhold til reglene.

Det kan jo hende at de kommer med noen nyheter om forbedringer på opptjeningssiden med SAS?
Skeptisk.

Ledelsen i SAS virker mer fokusert på å hente ut den kortsiktige gevinsten fra EB-driften (cash is king), enn å investere for å gjøre programmet mer attraktivt. Eksempler på dette er det enorme fokuset på å selge poeng til partnere, som genererer inntekter på kort sikt, mens det ikke har vært noen positive opptjeningsendringer i EuroBonuns på flere år (kampanjer ekskludert), fordi det betyr utgifter på kort sikt og en relativt udefinerbar potensiell gevinst på lengre sikt. Jeg mistenker at EB-ledelsen nok blir overkjørt av konsernledelsen i denne saken, noe som for så vidt ble underbygget da vi pratet med EB-ansatte i Stockholm i høst.

Tror vi skal ta det vi kan få av kampanjegodbiter i år, før det er tilbake til "business as usual". Positive endringer i f. eks. 25%-regelen anser jeg som så usannsynlig at jeg ikke orker å håpe på det engang. Har lært at med EB er det bedre å forberede seg på "worst case", så får man heller bli positivt overrasket ;)

Skulle ønske de i alle fall kom med et tilbud til oss som primært nå er opptatt av å få litt status i EB. F eks doble grunnpoeng, evt dobbelt opp med poeng som teller på status.

Siden jeg begynte å bevege meg foran gardinen, har de stort sett hatt null slike kampanjer...:cry:

Skulle ønske de i alle fall kom med et tilbud til oss som primært nå er opptatt av å få litt status i EB. F eks doble grunnpoeng, evt dobbelt opp med poeng som teller på status.

Siden jeg begynte å bevege meg foran gardinen, har de stort sett hatt null slike kampanjer...:cry:

Du faar krysse fingrene for en ny finanskrise ;)

Dette var da et fenomenalt tilbud?

Hvem er det som har tilbudet til Shanghai? Det er ikke på sas.no når man logger inn der og når man prøver å bestille til USA står det at "Ingen kampanjepriser tilgjengelige for denne perioden."

Hvem er det som har tilbudet til Shanghai? Det er ikke på sas.no når man logger inn der og når man prøver å bestille til USA står det at "Ingen kampanjepriser tilgjengelige for denne perioden."

Shanghai kan du bestille fra fredag, og du må vel være innlogget med EB konton får å få frem tilbudene.

Shanghai kan du bestille fra fredag, og du må vel være innlogget med EB konton får å få frem tilbudene.
Er innlogget og ser kun listet opp tilbudene til USA, men det er kun en link nede på side for å logg inn og bestille. Gjør jeg det er tilbudet borte.

Shanghai blir jo ikke frigjort for bonus reiser før på fredag kveld.

Edit: Ser jo nå at t/r havner på 60k poeng for US

Last edited:

Nei, 60.000 poeng er jo ordinær pris. Kampanjeprisen er 30.000 poeng t/r.

Det jeg skulle frem til. Bestiller du havner du på 60k ikke 30k. Mulig de ikke har oppdatert systemene sine enda?

Nå ligger Washington og Chicago ute. :-)

Hvordan i huleste skal jeg klare å fylle 2 hele dager i Washington uten å ha audisen i det Hvite Hus? Lar meg visst altfor lett rive med bare det er billig. :D

Nå ligger Washington og Chicago ute. :-)

Hvordan i huleste skal jeg klare å fylle 2 hele dager i Washington uten å ha audisen i det Hvite Hus? Lar meg visst altfor lett rive med bare det er billig. :D

Du får kontakte president Obama. Var jo en 16 åring på Island for noen år sia som hadde direktenummeret til Bush av en eller annen grunn som utgav seg for å være presidenten på Island. Skal sies at det islandske politiet dukket opp på døra hans, man tuller ikke med slikt. :)

Dette var da et fenomenalt tilbud?

Ja, det er fenomenalt ! Hadde meg en fin tur til Beijing for noen år siden for 20.000 poeng. Hadde ikke ventet at dette skulle dukke opp igjen, med SÅ lang reiseperiode. Hadde en toseter alene på utreisen, og det var jo en svært komfortabel tur. :spin

SVÄRT bra tilbud.

Synd for oss Stockholmere at USA-tilbudet kun gjelder fra CPH. Det bör vel bety at Chicago-ruta går bedre fra Stockholm...?

Usj, kom en innkalling til et viktig møte jeg ikke komme unna. Vil det være helt umulig å få endret billett her?

Edit: "Serverfeil" ved selvbetjening og 200 NOK for endring over tlf, men da er det ordnet. :-)

Last edited:

Noen som får opp Shanghai-tilbudet? Fungerer ikke her.....

For min del prøvde jeg å bestille i ca en halvtime før jeg heller gikk over til telefon. Etter en time i kø hos SAS (mens jeg innimellom prøvde sas.no) fikk jeg omsider reservert plass. Tilbakemeldingen var at Eurobonus- og bookingsystemene var helt bombet, så de reserverte midlertidig. Jeg må ringe tilbake i morgen for å faktisk bekrefte og betale.

Uansett - tur reservert for min del... Det er en god dejavu-følelse, siden jeg også booket en lignende tur når SAS åpnet PVG-ruten i 2004 (?).

Endte opp med å ringe inn, +45 3232 6800. De kan reservere seter, så ringer du inn imorgen for å få bekreftet. Snasent!
Er det ikke slik at man trenger EBG for å få reservert sete hos SAS?

Back