SAS Plus billett, endring av dato
Jeg booket SAS Plus i august (på salg) bookingklasse A, OSL-BGO-OSL 6/12 via bedriftens reisebyrå (en av de største i landet).
Nå vil jeg booke om til 8/12 og det finnes fortsatt noen avganger med bookingklasse A igjen, andre avganger med bookingklasse P tilgjengelig (oppgitt prisdifferanse en vei kr 370).
Reisebyrået svarer at min ombooking medfører en re-prising av billetter til dagens pris, slik at ombooking til bookingklasse A koster ca kr 1100, og med en vei i P, ca kr 1470.
Jeg blir met overrasket over denne kostnaden, da jeg tror på SAS sin markedføring for PLUS billetter.
“Change for free within the same booking class, a price adjustment may incur if the booking class is unavailable. Plus Full Flex tickets can be changed between booking classes free of charge.”
Kilde:
https://www.flysas.com/en/sas-global/go-plus/nordic-europe/
Jeg mener også at jeg har fått igjennom slike ombookinger tidligere uten kostnad (gitt tilgjengelighet i A).
Reisebyrået sier at SAS tvinger dem til å re-prise billetten og svarer med følgende tekst
"Voluntary changes/rerouting of unused ticket
Voluntary changes to the first flight coupon - exchange
When a passenger requests a change to the carrier, flight, date, class of service or sector of the first flight coupon, a new ticket must be issued.
The new fare shall be calculated from origin to destination of the new journey, based on the fares applicable on the day of reissue. "
Er det noe annet jeg kan gjøre?
Hvem har rett og/eller feil?