• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Sas fjerner 24 timersregelen på avbestilling med unntak av reiser til Usa kjøpt mer enn 7 dager før.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Dette gir ingen mening for oss som bestiller reiser med hund. Ettersom man må ringe i ettertid for å legge til hund blir jo dette helt håpløst.

Forøvrig skjønner jeg ikke hva SAS ønsker å oppnå med dette. Nekter å tro at de taper noe på 24 timersregelen, annet enn misfornøyde kunder.

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
 
Dette gir ingen mening for oss som bestiller reiser med hund. Ettersom man må ringe i ettertid for å legge til hund blir jo dette helt håpløst.

Forøvrig skjønner jeg ikke hva SAS ønsker å oppnå med dette. Nekter å tro at de taper noe på 24 timersregelen, annet enn misfornøyde kunder.


For de som trenger ha med dyr vil det fortsatt være en viss fleksibilitet og i praksis mer eller mindre 24H regelen gjelder.

https://www.sassalesinfo.com/travel...nimals/avih-and-petc-changes-and-cancellation

PETC/AVIH – Handling of requests within 24 hours after ticket issuance
If a passenger contacts SAS within 24 hours after ticket issuance and requests to add a PETC or AVIH, but the request is rejected due to the quota being full, the following procedure applies.

Rebooking Offer the passenger a rebooking to another departure where the requested SSR can be confirmed. The change fee shall be waived. The passenger must pay any fare difference.

Refund If rebooking is not possible or not accepted by the passenger, a full refund must be offered.

Authorization In both scenarios, an authorization must be inserted in the PNR for restrictive tickets.
 
Back
Top