En annen gang kom jeg meg til USA med SAS selvom jeg hadde skrevet Ø i navnet mitt og ikke OE.
Jeg har bestilt en reise til London for familiemedlemmer.
Jeg trodde jeg hadde skrevet navnet riktig, men det viser seg at de to etternavnene har bindestrek imellom.
Jeg har skrevet
Fornavn: Ole Johansen Etternavn: Hermansen, når riktig skulle være
Fornavn: Ole Etternavn: Johansen-Hermansen
Er dette en easyfix å ordne opp i uten kostander hos SAS? Det er en Plus-billett. Eller behøver jeg ikke endre det?
For ordens skyld, så er det ikke de ekte navnene jeg har brukt her i eksempelet.
Dette oversettes automatisk i reservasjonssystemene, da de kun har A-Z.
Mener du 8000 kroner eller 8000 poeng? På sas.no står det:Jeg har et spørsmål relatert til refusjon av SAS-billett.
Det var en business saver til New York som var betalt med cash + points. Fant ut at jeg ikke kunne dra den dagen likevel, og ville endre til neste dag (samme hjemreise). Dette kostet meg 8000 ekstra, fordi de ikke lengre hadde "business saver" - utreisen min ble fullpris. Surt, men greit nok. Men så fant jeg ut at jeg måtte avbestille hele turen. Min forventning var da å få igjen cash, minus avbestillingsgebyr. Istedenfor fikk jeg kun igjen poeng. For å gjøre det hele enda kjipere noen av poengene hadde gått ut på dato mellom bestillingstidspunktet og avbestillingstidspunktet, og forsvant derfor.
Er dette noe jeg kan klage på eller er det helt standard procedure? Hadde jeg visst at de 8000 ville forsvinne i løse lufta om jeg måtte avbestille (som jeg visste det var god sjanse for uansett) hadde jeg aldri gjort det på denne måten.
Noe som jeg tolker som at du skulle ha fått igjen differansen mellom C saver og C. (8000kr).Refusjon etter endring av en opprinnelig ikke-refunderbar billett til en refunderbar billett
Om du opprinnelig kjøpte en ikke-refunderbar billett, f.eks. en SAS Go-billett, og deretter endret den til en refunderbar billett, f.eks. SAS Business-billett, kan du få refundert den delen av billetten som er refunderbar. Det tilsvarer beløpet som er differansen mellom prisen og drivstofftillegget på den originale og den endrede billetten.
Mener du 8000 kroner eller 8000 poeng?
Er du sikker på at du ikke får igjen penger? Det tar ofte noen dager før du i det hele tatt får bekreftelse på refusjon da det nok må behandles manuelt.8000 kroner.
Da jeg ringte for å avbestille prøvde jeg også å forsikre meg om at jeg ville få igjen pengene, og agenten jeg snakket med sa at joda, jeg ville få igjen billettkostnaden også (som var nesten 23000,-). Føler meg i grunn litt lurt, trodde jeg skulle ende opp med mellom 25 og 30 tusen kroner - i stedet sitter jeg igjen med skarve 140k EB poeng.
Er du sikker på at du ikke får igjen penger? Det tar ofte noen dager før du i det hele tatt får bekreftelse på refusjon da det nok må behandles manuelt.
Men for å komme til saken. Du skal ha igjen 8000kr - 360 euro - 400 euro + eventuelle penger og poeng du brukte når du bestilte billetten.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.