Originally posted by fredrik propell
Det er vel også slik at det ble hetende SASBraathens fordi den nye ledelsen besto så og si besto bare av ex buere... Kan ramse opp mange flere tullete tilbake skritt som følge av at Braathens fikk en fot innenfor SAS. Som FBU 4 EVER sier så var det å ta et skritt frem og to tilbake.
Originally posted by cabincruiser
Øy... det der var et temmelig provoserende utsagn :angry: Jeg kan ramse opp mange ting som BU gjorde mye mer effektivt på alle måter enn SAS.... For oss ex-BU'ere var det i sannhet et skritt fram og to tilbake ja....
Har ikke tid akkurat nå til å fortsette diskusjonen, men en annen gang....
Originally posted by OJB
Tuller SAS konsernet med denne beslutningen er det min oppfatning at Norwegian vil overta gamle Braathens rolle som "Flagcarrier" i fedrelandet i løpet av kort tid om de ikke har gjort allerede i folks bevissthet.
Det tror jeg SAS vil tape på på sikt og særlig hvis vi tenker oss noen få år frem i tid når svenskene selger seg ned i SAS og Danmark og Norge kommer etter.
Var det en som sa Lufthansa SAS her tidligere........
Originally posted by Superhai
Som CK sier så er BU mer 'fleksible' på regler og rutiner, men det gjør at det finnes ingen helhetlige manualer eller prosedyrer. SK har en helt annen holdning til det, og enda lengre ut på den enden så finner man LH. Jeg vil tro at mange som gjør det på gamle Braathens måten vil få en del problemer å tilpasse seg i en situasjon hvor LH kjøper SK.
For å si det enkelt så vil en fra BU nok sagt 'det ordner seg' en fra SK 'sånn gjør vi det' og en fra LH 'sånn skal vi ha det og bare slik'.
At Braathens navnet har bestått har jo vært fordi BU alltid var størst i Norge.
Originally posted by CK
Legger merke til at merkevareeksperter er ute og advarer Statoil/Hydro mot å lage et hybrig merke a'la SAS Braathens når olje/gass-divisjonen til Hydro nå fusjonerer med Statoil. Setter en kald juleøl på at det "nye" selskapet heter Statoil....
Originally posted by tosfreight
Jeg har ikke noe standpunkt i denne saken, men må bare arrestere deg på et punkt. Å si at det ikke fantes manualer og prosedyrer i BU, det er direkte feil.
Originally posted by Someone
Originally posted by CK
Legger merke til at merkevareeksperter er ute og advarer Statoil/Hydro mot å lage et hybrig merke a'la SAS Braathens når olje/gass-divisjonen til Hydro nå fusjonerer med Statoil. Setter en kald juleøl på at det "nye" selskapet heter Statoil....
Og jeg tør å vedde imot!
Tviler på om navnet blir Statoil, det står blant annet i kontrakten at selskapet ikke kan hete det, så jeg er villig til å vedde mot deg.
....har forresten ikke du vært litt uheldig med veddemål her inne før
Men blir spennende å se hva som skjer på Bensinstasjonsiden. HydroTexaco er vel såvidt jeg vet ett joint venture og er usikker på om ikke Hytex biten må selges hvis ikke får de over 50% i det norske markedet (+-)
Originally posted by tosfreight
Originally posted by Superhai
Som CK sier så er BU mer 'fleksible' på regler og rutiner, men det gjør at det finnes ingen helhetlige manualer eller prosedyrer. SK har en helt annen holdning til det, og enda lengre ut på den enden så finner man LH. Jeg vil tro at mange som gjør det på gamle Braathens måten vil få en del problemer å tilpasse seg i en situasjon hvor LH kjøper SK.
For å si det enkelt så vil en fra BU nok sagt 'det ordner seg' en fra SK 'sånn gjør vi det' og en fra LH 'sånn skal vi ha det og bare slik'.
At Braathens navnet har bestått har jo vært fordi BU alltid var størst i Norge.
Jeg har ikke noe standpunkt i denne saken, men må bare arrestere deg på et punkt. Å si at det ikke fantes manualer og prosedyrer i BU, det er direkte feil. Jobbet et år i BU, på frakt-siden, og til og med der (!) var det masse manualer og prosedyrer (TRA 1, TRA 2 og TRA 3, tror jeg de het).
mvh Eivind
Originally posted by spitfire
Til Nick Figaretto, dette er bare tøv!
Jeg begynte i Braathens i 1995 og fikk opplæring på allt og all opplæring ble dokumentert med sertifikater og diplomerAlle som skulle kjøre pushback måtte ha minimum 10 push med instruktør og 10 oppstarter med instruktør. Jeg pushet bla en TBL 180 i 5 år, da byttet vi ut en av TBL'ene med en schopff og da ble det 10 pusher med instruktør igjen!!
Forøvrig hadde vi instruktør opplæring på trappebil, bagbånd, vannvogn, toalettbil, bagtrekker alle typer måtte vi ha egen opplæring på! for ikke å snakke om teknisk tarmac kurset som var på 30 eller 40 timer. Allt ble nøye dokumentert.
Det var slett ikke så tilfeldig som flere her skal ha det til.
Det ville være en tilnærmet skandale om Braathens navnet ble fjernet.
Jeg har også jobbet i SAS og i SGS, det er ikke store forskjellene på opplæringen, bortsett fra at det tar så vanvittig mye lengre tid i SGS før man får gjennomført noen kurs. Der er fokusen på mellomledere og ledere.
S
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.