SAS CPH-DXB (sier ryktene)

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Kanskje CPH-DXB-CPH passer inn i puslespillet mellom andre IC destinasjoner...det er kortere flytid enn t/r CHI forsempel...

Jeg tror absolutt ikke det er for mange seter...jeg tror DXB lett undervurderes som hub i dag og ikke minst i morgen.....se paa veksten i India....det er lett aa se DXB utvikle seg som hub for mye i India.....og en atraktiv en ogsaa....

Blir uansett spennende...krysser fingrene for DXB og så kan jeg håpe på SFO etterpå...

Originally posted by dc-8-63

Jeg tror absolutt ikke det er for mange seter...jeg tror DXB lett undervurderes som hub i dag og ikke minst i morgen.....se paa veksten i India....det er lett aa se DXB utvikle seg som hub for mye i India.....og en atraktiv en ogsaa....

Hadde Emirates vaert i Star, ville jeg vaert enig i. Men SAS er mer tjent med aa fore Star-partneren, som er stor paa India.

Jeg sier meg 100% enig med LN-MOW her. Denne ruten er mer eller mindre døfødt med A330/340 dersom emirates ikke blir med i *A

Originally posted by LN-MOW

CPH-DXB er 4821 km .. saa det blir nok litt tight for en -800. Man maa nok bruke en av de nye -700'ene til SAS Braathens hvis man vil litt 'aa gaa paa'.
Hver Weekend har vi Charter med A321 AAR-TFS(tenerife)
Vi tanker op til MAX TOF og alligevel vil de gerne have mere fuel...
FLyvetiden er ca 5 timer og 15 minutter....SAS DK har 2 A321 som har højere MAX TOW
en de resterende 6...
ER først på job i morgen og skal gerne undersøge, men jeg tvivler på at SAS vil bruge
A321 på en saadan rute....Det er en A330 rute, vil jeg mene

Hilsen
Ole

MEN Austrian bruger mig bekendt ofte B737 på denne rute. Nu er Wien naturligvis også noget tættere på DXB end København, men nu var vi igang med at nævne hvad andre europæiske selskaber bruger på ruten. Det samme gør Marlev fra Budapest, men naturligvis igen også tættere på DXB end Købennhavn.

Jeg tror nok ikke det vil bli brukt 737 på denne ruten om den går fra CPH!! SAS.DK har ingen 737! De har bare MD og A321 og A319. Men om SAS.IC kommer inn da er det ett annet spörsmål!!

Originally posted by brendas
Det går fint om en laster inn kun pax, men en A321 vil slite mer om en prøver å fly med en last som består av noe annet/mer enn 184 pax...

Jeg hentet rekkeviddetallet fra SAS Flight Ops, antok at de brukte tall med i det minste typical payload - jeg ser jo at på Airliners.net står A321-200 oppført med 4907 km range med 186 pax (vet ikke om det er med eller uten bags, men antar at det er med?) og da blir det litt snaut ja.

Men allikevel, hvor skal i så fall SK hente materiell fra? Disse to A343'ene fra AC lar jo vente på seg, A330'er sliter de med å skulle få tak i, så det må vel da gå ut over andre ruter?

Det ville overraske meg sterkt dersom SAS IC ville benytte andre fly enn A330/340 på sitt rutenett. Da måtte de i tilfelle åpne flere "halv-interkontinentale" ruter med flere fly av en annen type.

BF:cool2

Trety: jeg tipper Airliners.net har hentet sine range-tall fra Airbus, og min erfaring er at de range-spesifikasjoner som produsentene gir er ønsketenkning i forhold til det som faktisk er tilfelle i den virkelige verden, når man skal ha med bags, man skal ha fuel for alternates etc etc. Da jeg som rutesjef i WF viste Bombardiers range-kart for Q400 til gutta på navigasjon fikk jeg nesten hånlatter tilbake;)

DXB er en interessant destinasjon, som jeg tror ville fått et løft med en SK-rute. Mange snakker om Dubai, men ikke så mange har vært der. Om Star får med seg EK i alliansen er jeg skeptisk til, EK har lenge vært skepstisk til allianser og er stor og tung. Men, Star vil trolig snart få en partner i India (om de er smarte) og Air India har allerede bilaterale avtaler med seks Star-partnere (OS, LX, LH, TG, TK, SQ)

Originally posted by CK
Trety: jeg tipper Airliners.net har hentet sine range-tall fra Airbus, og min erfaring er at de range-spesifikasjoner som produsentene gir er ønsketenkning i forhold til det som faktisk er tilfelle i den virkelige verden, når man skal ha med bags, man skal ha fuel for alternates etc etc. Da jeg som rutesjef i WF viste Bombardiers range-kart for Q400 til gutta på navigasjon fikk jeg nesten hånlatter tilbake;)

Nå oppgir faktisk Airliners kortere rekkevidde (4907 km) enn SAS Flight Ops (5700 km), men jeg sjekket kun sistnevnte ettersom jeg antok at de hadde de riktige tallene for SAS' versjoner. ;)

Originally posted by Superhai

Hvis det blir til DXB fra CPH så er det med A319 det er jeg rimelig sikker på.

Det bør du ikke være for sikker på, i hvert fall ikke på vinterhalvåret...

Flyr Finnair på Dubai og i såfall som vanlig ruteflyvning eller charter?

De floy i alle fall dit. Vet ikke om de fortsatt gjoer det.

http://www.boarding.no/art.asp?id=12158

Back