SAS CPH-DXB (sier ryktene)

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Originally posted by P.A. VIKING

Ja IC har jo mange maskiner for mye...

Med nedleggelsen av PUD,så blir det frigjort en maskin.Som nevnt tidligere i tråden,så er det ikke SAS DK som skal drifte ruten.Det blir SKI.340 eller 330.

Pilotforeningene i SAS ble ifjor enige om en ny avtale for tjenestegjøring i Intercont. Vi har gått med på en lang rekke produktivitetsforandringer under forutsetning av at det ble en reell ekspansjon for Intercont. med flere destinasjoner og fly.
I avtalen står det at dersom det ikke kommer konkrete planer før 1/7-07,så opphører avtalen 31/12-07 og vi går tilbake til den gamle avtalen. Tror dette er første skritt i retning av å oppfylle avtalen. Hva den "andre" destinasjonen er? Tja,si det! Mange rykter og ønsketenkninger florerer på crewrommene om dagen,men mitt tips er en destinasjon i USA: MIA,SFO alternativt noe ut fra OSL.ORD?

AY flyr HEL-DXB med B757 to ganger i uka. B757 er AY sin chartermaskin (leasure flight), og flightnummeret er i 2xxx-serien, som om min hukommelse funker, skal bety en type part-charter. Så det er ikke det vanlige servicekonseptet ombord.

Med stor Buss så snakker vi vel ikke om oftere en 2*ukentlig , og da kan man jo være like spent på den/de andre destinasjonene , OSL-ORD , helt OK.

Vi skall väl kanske inte se bort ifrån att det kan bli codeshare med Emirates som substitut för deras egna linje.

Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by P.A. VIKING

Ja IC har jo mange maskiner for mye...

Med nedleggelsen av PUD,så blir det frigjort en maskin.Som nevnt tidligere i tråden,så er det ikke SAS DK som skal drifte ruten.Det blir SKI.340 eller 330.

Pilotforeningene i SAS ble ifjor enige om en ny avtale for tjenestegjøring i Intercont. Vi har gått med på en lang rekke produktivitetsforandringer under forutsetning av at det ble en reell ekspansjon for Intercont. med flere destinasjoner og fly.
I avtalen står det at dersom det ikke kommer konkrete planer før 1/7-07,så opphører avtalen 31/12-07 og vi går tilbake til den gamle avtalen. Tror dette er første skritt i retning av å oppfylle avtalen. Hva den "andre" destinasjonen er? Tja,si det! Mange rykter og ønsketenkninger florerer på crewrommene om dagen,men mitt tips er en destinasjon i USA: MIA,SFO alternativt noe ut fra OSL.ORD?

Får OSL en rute til ORD, så skal jeg stå å ta imot deg på OSL FBU 4EVER og ta bilder. :clap

Airbus 330. :smile2

Som ikke tror det før han ser det:lol:

Originally posted by Airbus 330

Får OSL en rute til ORD, så skal jeg stå å ta imot deg på OSL FBU 4EVER og ta bilder. :clap

Airbus 330. :smile2

Som ikke tror det før han ser det:lol:

Får OSL en *A rute til ORD ,skal jeg av prinsipp ta den til iløpet av 2007:D

(Chicago er en av de Am. byene jeg mangler, dessuten pleier jeg dra til USA 1 gang i året og årets tur er foreløpig veldig uviss)

Da blir vel ikke Finnair selskapet man skal konkurrere mot på denne strekningen...

Back