det hele er jo litt festlig, da. Hvis man er så opptatt av å bevare arbiedsplasser så er det vel til det beste for SAS å møte konkurransen der den faktisk er, og det er jo heller ikke slik at man skal bygge ned CPH som hub.
nå har jeg bare hørt "Litt her og der" men betalingviljen hos nordmenn høres jo nærmest ubegrenset ut for å kunne fly direkte oversjøisk, og selvsagt ønsker SAS en del av den kaken istedenfor å lekke den ut til LH, KL, BA, AF osv.
CPH har jo hatt en utmerket funksjon som HUB når reisemønstrene var som det var fra 50-tallet og fram til begynnelsen av milleniet, men nå er det kanskje på tide å ta strutsehodet opp av sanden og forstå at det i mange år har foregått et ganske dramatisk paradigmeskifte i luftarten i Europa. Like it or not.
Jeg har også problemer med å forstå forargelsen over at selskapet legger opp til en vekst som kanskje gagner det kollektiv som alle arbeidsplassr i selskapet danner, selv om det kan bety at det skaper arbeidsplasser i et annet land enn Danmark. Jeg har også en liten gefühl på at kommende destinasjoner fra OSL og STO kanskje nødvendigvis ikke er destinasjoner som allerede står på rutekartet nettopp for å ikke konkurrere med eksisterende ruter, men heller skape ny trafikk og vekst.