Rygge Lufthavn - utviklingen

...og legger til at salget forløpig peker mot en dobling av kapasiteten fra Rygge, fra én til to direkteflygninger i uken.

De legger jaggu store planer basert på 4 timers salg? ^_^

...og det hjelper jo lite at MYT ser potensiale... De flyr jo så ofte som de kan fylle flyene... Det blir ikke flyruter av sånt, og ikke mye penger til RSL heller...
 
Svarene fra de på vestsiden av fjorden tyder jo på at de frykter Rygge...
 
Originally posted by EB

Svarene fra de på vestsiden av fjorden tyder jo på at de frykter Rygge...

Du er ikke så flink til å lese folk skjønner jeg....
Av alle her inne så er vel jeg den med minst tro på Rygge, så hvorfor skulle jeg frykte noe jeg ikke tror på?
Geiteryggen er nok en større trussel for Torp enn det Rygge blir, spør du meg...^_^
 
Motsatand eller sunn fornuft. Hvorfor sløse slik med penger for å få noen chartermål?
 
Vi får ta opp denne diskusjonen om et år, da burde det være noe å diskutere.. Nå som alt kan skje er det bare troen som trekker oss i rettninger vi egentlig ikke har noe peiling på.:old
 
Virker fortsatt som vestsiden frykter Rygge...kan jo bli fan av Rygge i ren trass.
 
Bare mitt syn på saken:

Hører flere som sitter med fantasien om at Rygge kommer til å ta alt ifra Østfold, mye av Oslo og deler av Sverige.
Sverige (Karlstad) har charter selv til reisemål turister liker, så ville jo tror at en del av Svenskene som bor i nærheten velger nettopp Karlstad fremfor Rygge. (så sant de ikke bor sør for grensen). De som bor sør for grensen kikker vel også litt på Göteborg fremfor Rygge.

Det virker som om mange Ryggefans tror at hele verden stopper opp når denne flyplassen åpner og at dette kommer til å bli den nye hovedflyplassen for Norden.
Det er klart at det er gøy for Østfoldinger å få en egen flyplass, men.

Selvfølgelig kommer Østfoldinger til å bruke Rygge så sant flyselskapene vil fly til og fra, men tror ikke dette kommer til å få noen stor innvirkning på Torp.

Torp har mange passasjerer pr. år og vokser hele tiden. De har et stort rutetilbud til oss. Torp driver også med utbygging av flyplassen nettopp pga. passasjervekst og flere ank. og avg.
Torp har mange passasjerer ifra Vestfold der det pr. Januar 2007 bor 223 804, Buskerud der det pr. Januar 2007 bor 247 655, Telemark det det pr. Januar 2007 bor 166 170. Noen mennesker ifra Aust-Agder dukker også opp på Torp.
De fleste ifra disse fylkene velger ikke en lengere reisevei.

Har også lest rundt at Rygge kommer til å bli så fint og flott og av luksus kommer til å skinne imellom glassvinduene der iforhold til den "falleferdige" flyplassen Torp der man sitter på gamle skolebenker i utlandsterminalen.
Tydeligvis har ikke de som skriver det noen gang vært på Torp.

Jeg sier ikke at Rygge ikke kommer til å få igang flyplassen sin, men at de kommer til å få så stor passasjervekst som de påstår har jeg liten tro på.
Det er selvfølgelig fint å ta kjangser og håpe at man treffer blink, men se på mange bedrifter som etablerer seg rundt om i Norges land.
Mange av disse sitter med store mål om å slå alle andre ned i støvlene, bygger kjempeslott men mange av dem har tatt vann overhode og går konk iløpet av et par år. Dette er et vanlig syn. Rett og slett fordi dette ikke er lønnsomt og at kostnader for å holde det oppe blir alt for store. Dette er ting som er umulig å fortelle bedriftene når de setter igang, men det lett og bli etterpåklok og fattig.
Sier ikke at det skal skje Rygge, men med stor ståhei og tomme løfter tror jeg at det kan bli vanskelig for dem å oppnå det dem hadde håpet på i startfasen av samtalene.


Rygge flyplass betyr arbeidsplasser, men la oss håpe at de ikke stenger like fort som de åpner. Det værste som kan skje er at de hyrer inn masse folk for så å permitere dem 3 uker senere siden trafikken ikke svarer til forventningene de hadde.
 
Synes nå folk på Torp kan være ærlige nok til å innrømme at det frykter Rygge litte bitte granne...;) Hvorfor ellers alt dette engasjementet? Hvis dere ikke har noe tro på det?

Jeg var for øvrig inne og sjekket tidene på avg til LPA fra Rygge. Det er jo litt misvisende å snakke om My Travel (jeg vet at det er mer enn flyselskapet) ettersom det er Iberworld som skal fly for Ving. Og de drar jo da fra Norge på ettermiddagen med tidlig avgang fra Gran Canaria på morgenen. Men synes alt i alt det er bra Ving satser på Rygge.

Ellers bør noen fortelle Ving om tidsforskjellen mellom Gran Canaria og Rygge ettersom flytiden er beregnet til 6 t 20 min nedover og 4 t 30 min hjem igjen. :colgate:
 
Originally posted by litt-amatør

Synes nå folk på Torp kan være ærlige nok til å innrømme at det frykter Rygge litte bitte granne...;)

Det eneste jeg frykter fra Rygge, er begrensinger i luftrommet... "Extended centerline" for de to rullebanene krysser nord for Holmestrand, om jeg husker rett... :rolleyes:

Hvorfor ellers alt dette engasjementet? Hvis dere ikke har noe tro på det?

Engasjementet kommer mest av andres forestillinger om at Torp bare kan pakke sammen når Rygge åpner... Etterhvert som åpningen nærmer seg, så virker det jo klarere og klarere at det var en ønskedrøm, og det er ikke til å skyve under en stol at jeg finner det svært fornøyelig... :p
 
Back
Top