Rygge Lufthavn - utviklingen

Fra f-b.no:

Alt handler om pris
Et selskap som Ryanair er imidlertid neppe aktuelt for Rygge. Til det kjører selskapet en for tøff prispolitikk.

Der kom det vel frem... RSL får ikke styre prisene på Rygge som de vil, og har dermed ikke anledning til å lokke Ryanair med lave priser...

Hadde avtale med EasyJet
I fjor da RSL kom med de mest optimistiske passasjeranslagene for Moss lufthavn Rygge, satt selskapet på en gullkantet intensjonsavtale med et av Europas største lavprisselskaper, EasyJet. Når avtalen aldri ble realisert, skal det skyldes interne forhold i EasyJet.

Så de optimistiske tallene er basert på en kontrakt som aldri ble signert?

Konkurerer ikke med Gardermoen
Organisasjonen for internasjonale flyselskaper i Norge (BARIN) uttaler at Rygge er lite attraktivt for deres medlemmer.

– Medlemmene kan ikke undergrave sin egen aktivitet på Gardermoen, noe de vil gjøre ved å tilby flyreiser fra Rygge, avslutter hun.

Ikke akkurat en nyhet, siden flyselskapene har sagt dette selv tidligere...

Jeg får på førelsen av at journalistene fra Østfold er meget positive når de skriver om Rygge. Jeg vet ikke hvor mye forarbeid som er gjort før de skriver sine artikkler. Jeg håper på østfoldingenes veine at dette stemmer, men har ikke vi hørt dette før!!!?

Back