Rygge Lufthavn - utviklingen

Jeg klarer ikke å beskrive hvor mye jeg ser fram til å se geipen til enkelte langt nede på knærne, når flyselskapene offentliggjør sine ruter fra Rygge. Det skal jaggu bli herlig.

Det er godt vi har søke-funksjon her på forumet, for den skal komme godt med utover sommeren, når vi skal hente fram alle de gamle sitatene. :lol:

:nor :EU

Terminalbygget begynner å få på plass fasaden nå, og det blir finish i store glassflater og koksgrå plater, med andre ord relativt moderne.

Originally posted by Lillingen

Saga Ving
til Rygge

"omvendte flyvninger" fordi Rygge ikke har overnattingsmuligheter for crew? Hva mener de med det? Det må da være massevis av hoteller i noen mils omkrets fra Rygge.
Ikke uvanlig at crew reiser litt for overnatting.

Ellers er det veldig spennende hvem som skal fly på Rygge. Skal det bli en charterflyplass slik Gardermoen var tidligere? Skal det bli en Ryanair (eller et annet selskap) flyplass, type Skavstad, hvor ett selskap står for omtrent all trafikk?
Eller en flyplass med mange flyselskap, med relativt få ruter hver seg?
Spennende blir det. Helt klart.

IMM

Hvorfor snakke om Skavsta når du kjenner Torp bedre... Torp startet jo ikke akkurat med så veldig mange selskap...

Lørdag 3.3.07 så har VG hovedoppslag på side 18-19:

Dette er en flyplass uten fly.

Kun 40 talls billetter solgt pr d.d

De 2 første årene skal Forsvaret subsidere driftsutgiftene for Moss Lufthavn - verdt å lese. Fant ingen ting på VG nett.

Jan

Hadde vært litt artig om RSL åpnet med pomp og prakt, med bare én rute. :p Men samtidig så håper jeg at flyselskapene tar seg sammen, og åpner noen ruter fra Rygge.

F.eks. Ryanair bør vel ikke ha noen problemer å fylle opp en daglig London-rute fra Rygge?

Er det flyselskapene som har vært pådriver for denne flyplassen? Nei, derfor kan ikke de stilles ansvarlig for at det bare er en rute per dags dato!

Skal til Fredrikstad på tirsdag - må nok kjøre sakte forbi den nye flyplassen på vei ned og også på vei hjem...

At det blir mye charter fra Rygge er vel ingen overraskelse, så gjenstår det å se hvem som åpner den første ruten. Jeg tror ganske sikkert at det vil komme noen rutefly også til Rygge. Så lenge Norwegian, SAS og Widerøe sitter på gjærdet mener jeg dette må være en gylden mulighet for Coast Air. Kjør på med egne eller innleide ATR mellom Rygge - Stavanger/Bergen/Trondheim. Er sikker på at dette er en nisje de kan tjene godt med penger på så lenge de andre store norske selskapene holder seg unna. I tillegg tror jeg Coast Air vil få en del oppmerksomhet i media og en større andel av den vanlige mann i gata legger merke til de. Problemet til Coast Air idag er nok til en viss grad at folk flest ikke vet at de finnes.
Jeg er fra Bergen men bodde tre år i Molde. I den tiden reiste jeg mye mellom de to byene, og kjente mange andre som også gjorde det. Allikevel vet jeg ikke om noen som sjekket Coast Air sin nettside når de skulle bestille seg flybillett. Det samme gjelder nok også Haugesund-ruten hvor Coast Air har like mange avgnger som SAS Braathens. Har inntrykk av at det kun er i Haugesund folk vet om dette selskapet.

Det er en tragisk utvikling vi ser her. Sløseri med ressurser etter min mening, da østlandsområdet allerede har mer enn nok flyplasskapasitet med OSL og TRF!
Andre steder i landet jobbes det for å slått sammen flyplasser for å få en mer effektiv og bedre drift etterhvert som veisystemene blir stadig bedre, mens her ser vi en helt motsatt utvikling.

Originally posted by EB

Det er Radisson SAS som er destinasjonen på tirsdag...

Du får gi tilbakemelding på hva du synes .. Jeg har ikke fått vært der enda. Jeg tipper barterassen i syvende etasje blir flott om sommeren. :cool:

Originally posted by Farmer

Det er en tragisk utvikling vi ser her. Sløseri med ressurser etter min mening, da østlandsområdet allerede har mer enn nok flyplasskapasitet med OSL og TRF!
Andre steder i landet jobbes det for å slått sammen flyplasser for å få en mer effektiv og bedre drift etterhvert som veisystemene blir stadig bedre, mens her ser vi en helt motsatt utvikling.
Kunne ikke sagt meg mere enig, nå har snart østlandet like mange flyplasser som New York. Totalt unødvendig for et par millioner mennesker!

Originally posted by amatør

Originally posted by Farmer

Kunne ikke sagt meg mere enig, nå har snart østlandet like mange flyplasser som New York. Totalt unødvendig for et par millioner mennesker!

Hva med Finnmark, med drøyt 70 000 menesker fordelt på 11 flyplasser...?

Back