Ryanair kritiserer SAS og BA

<mod>
En god del debattanter i denne tråden har fått anmodning om å være litt mer selvkritiske/-modererende ifht. saken og personangrep. De fleste har faktisk fulgt opp det! Oppfordrer også folk til å lese innleggene to ganger før de skyter fra hofta, det er mange her som har bommet totalt på budskapene fra enkelte.

Vil dere diskutere Norge vs Danmark (i luftfartscontext) eller OSL vs CPH så start gjerne en tråd på det så skal dere få holde på så lenge debatten går på sak og ikke person.

La oss holde oss til tema her nå! Ryanair kritiserer SAS og BA
</mod>

Last edited:
Vel, sist jeg ankom Rygge landet vi 59 minutter før rutetid. Ryggeekspressen går 30 min etter oppsatt ankomsttid - ergo måtte jeg vente 1 t. og 30 min. på bussen!

Når du lander 59 minutter FØR rutetid på en Europa-flygning, da kan jeg si at rutetiden er FEIL!

Når du lander 59 minutter FØR rutetid på en Europa-flygning, da kan jeg si at rutetiden er FEIL!

Det kan vel vi alle være enige i, men bortsett fra problemet knyttet til transport fra flyplass, hvor stort er det problemet egentlig (det er ikke alle reisende som ser på dette som et problem, og det er ikke alle flyplasser dette skaper et problem på)?

Om FR ønsker å legge inn lengre flytid for å sikre at man ikke får store problemer i resten av systemet ved forsinkelser så må de vel gjerne gjøre det. Det koster vel FR penger om de velger å slynge flyene mindre tett, men ifølge -KGL så har vel samtidig FR nokså høy flyutnyttelse.

Just hjemkommet fra ferie, har jeg lige læst denne tråd fra ende til anden. Og som dansker, hvilket jeg aldrig har eller vil lægge skjul på, ja så kan jeg ikke forstå at i som
nordmænd falder over PP og Fly Hi bare for de er sagligt kritiske over for den måde FR kører deres frorretning på. At nogle få nordmænd synes at FR er Guds gave til Norge ,har jeg endog særdeles svært ved at forstå.
FR har jo sagt de gerne vil flyve norsk indenrigs, hvorfor er det ikke begyndt på det ???
Well, selskabet er jo ikke just kendt for at kunne li`at der er vejrmæssige problemer.
FR siger at de bringer et XX antal pax ind til den og den lufthavn, men for mig er focus altså noget helt andet..
Det er noget helt ukendt for FR... Allerede ved en bestilling at en E- Ticket på FR skal du FRAVÆLGE og ikke TILVÆLGE. Det kan da aldrig nogensinde blive passagerens problem at vælge noget fra og ikke til.
Ofte er linieselskaber LIDT dyrere end FR, og med rette. Men så har du altså også muligheden for eventuelt at få bagage (23 kgs !!! og ikke 15 kgs !!) gennemskrevet fra A via B til C. Det kan du IKKE hos FR. Her må du hente din bag ud i STN(hvis du skal via STN, selvfølgelig) så skal du beregne extra 3-4 timer til transfer.
Personlig er jeg ikke FR hader, men endog meget kritisk over for den måde FR behandler deres passagerer på... FR er stort set ligeglad med hvad deres kunder mener om dem, det rager dem en høstblomst. bare de kommer....Set under "vulkankrisen" så man FR`s rette ansigt....at rette sig efter EU lovgivning er noget FR har endog særdeles svært med...De mener det modsatte, at EU skal rette sig ind efter FR...Det er ligesom i det gamle eventyr "hvad fatter(FR) gør, er altid det rette".
Så derfor PP og Fly Hi, vi skal som danskere ikke opgive dette forum, VI har ret til at kritisere FR, når det er berettiget, og det er det ofte desværre...Vi SKAL bliver ved, også med at får dem der ikke kan se svaghederne ved FR til at forstå at FR er altså ikke alt.

Hilsen
Ole

Just hjemkommet fra ferie, har jeg lige læst denne tråd fra ende til anden. Og som dansker, hvilket jeg aldrig har eller vil lægge skjul på, ja så kan jeg ikke forstå at i som
nordmænd falder over PP og Fly Hi bare for de er sagligt kritiske over for den måde FR kører deres frorretning på. At nogle få nordmænd synes at FR er Guds gave til Norge ,har jeg endog særdeles svært ved at forstå.

Jeg tror du misforstår om du etter denne tråden sitter med et inntrykk av at enkelte nordmenn synes FR er Guds gave til Norge. Det jeg tror enkelte reagerer på er litt vel ensidig, negativ argumentasjon mot FR (enkelte kommer med negative kommentarer uansett hva saker knyttet til LCC'er som FR gjelder). Greit nok at man ikke liker forretningsmodellen og hvordan FR behandler sine kunder, men det betyr ikke at man ikke skal forsøke å nyansere argumentene.

I denne saken er det snakk om punktlighet, og for alt jeg vet så er FR punktlige (og kanskje mer enn SK - uten at jeg har det minste peiling på det). Det som da kommer fra enkelte er at årsaken til det er fordi FR legger inn så lang flytid. Javel. Er det et problem? Tidligere har det vært lange debatter her inne hvor manglende punktlighet hos DY har blitt tilskrevet for tette slynger, og hvor argumentasjon fra de mer enn gjennomsnittlig DY-kritiske har vært at dette er DYs egen feil siden de legger opp til et for ambisiøst program (mao. hadde de slynget flyene sine mindre tett så hadde alt vært mye bedre). I denne saken er det nå blitt et problem at FR legger inn litt slingringsmonn i sine flyprogrammer. Det hører vel også med til historien at disse to settene med argumenter ofte kommer fra samme debattanter. Jeg klarer ikke helt å se at dette henger helt på greip. Det er iallefall det jeg reagerer på når kritikk av FR kommer for en dag - ofte er den veldig lite nyansert, fordi man ex ante har en gitt holdning til selskapet (og kanskje er man selv eller nær familie til og med tilknyttet en konkurrerende aktør, for alt jeg vet...).

Last edited:
Back