• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Om å fly med Ryanair vs Norwegian vs SAS vs ...

Re: Om å fly med Ryanair vs Norwegian vs SAS vs ...

Les intervjuvet med ham i forrige Airways. Det var en helt bevisst strategi for å spare markedsføringskostnader, og det funket storartet. Do-stuntet var det forøvrig BBC som var 'ansvarlig' for ...

Han sa vel også i et annet intervju på irsk tv at på den tiden hadde dem ikke penger til ett markedsføringsbudsjett. Og når han vet at media på kontinentet sluker alt som er dumt, så trenger han ikke å kaste bort penger på reklame.

Når jeg tenker meg om var det veldig sjeldent/aldri jeg så reklame for FR i Oslo før for noen år siden.
 
Re: Om å fly med Ryanair vs Norwegian vs SAS vs ...

Alt annet lagt til side(arbeidsvilkår, selskapets dårlig standing blandt medl her inne etc), er det noen selskap der ute som gjør mer profitt? I all min enkle sjeletilstand så er det å drive biz så inntektsinnbringemde som mulig et viktig poeng(jeg sier ikke at jeg forsvarer alt det Ryanair gjør og jeg benytter de svært sjeldent selv).. Der har de lyktes har de ikke? Og folk vil tom jobbe for de?
 
Re: Om å fly med Ryanair vs Norwegian vs SAS vs ...

25+ år har jeg fulgt med på det som skjer i flybransjen.
100+ lister har jeg sett som sammenligner mat, drikke, seter, internetsider, lounger, kabinuniformer, underholdningsystemer, osv.
Aldri har jeg sett noen sammenligne erfarings- og dyktighetsnivået til piloter og teknikere og groundhandling.
 
Re: Om å fly med Ryanair vs Norwegian vs SAS vs ...

Moderator

Fint om vi kan holde oss til topic her som er hvordan det er og fly med de forskjellige selskapene.
For diskusjon om arbeidsvilkår og lignende hos Ryanair så finnes det allerede en tråd om dette:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=116314

Det er forsøkt ryddet i tråden

/Moderator
 
Re: Om å fly med Ryanair vs Norwegian vs SAS vs ...

Fløy 4 leg med FR nå i juni/juli, og må si det var en større forskjell fra DY enn enkelte her påstår. Flere faktorer gjør DY til et premiumselskap i forhold:
-Ingen WIFI
-Må skrive ut egne boardingpass
-Ikke mulig å endre sete ved innsjekk/gate
-Ingen setelomme
-Ingen underholdning/tv
-Ingen ryggjusteringsmulighet
-Mindre tillatt håndbagasje
-Helvetes mye salg og mas opp og ned midtgangen på heeeele turen

Verst var det dog at de ikke følger sikkerhetsreglene. I vår gruppe var det to med assistanse hvorav én med rullestol, og Ryanair greier likevel å plassere alle spredt. Dette er mennesker de krever har med egen ledsager for å få bli med, men sprer de likevel. Hva er da vitsen? Til og med en 12-åring må sitte alene. Flyvertinnen sa dette ikke var lov, men kunne ikke gjøre noe. Flyet var fullt og alle hadde satt seg. For de greide jo å slippe på folk med assistanse til slutt... Virkelig lavt lavprisselskap.
 
Last edited:
Back
Top