EU-forordning 261/2004 får anvendelse på alle flygninger innen EU/EØS-området og flygninger fra EU/EØS-området til en tredjestat, jf. forordningen artikkel 3. Forordningen får således anvendelse på Aeroflots flygning i og fra EU/EØS-området.
Dessverre er dette IKKE RIKTIG,EU regler gjelder for selskaper som er juridisk bundet ab EU regler,for de som ikke er det gjelder ikke EU regler.
Dessverre er dette IKKE RIKTIG,EU regler gjelder for selskaper som er juridisk bundet ab EU regler,for de som ikke er det gjelder ikke EU regler.
1. This Regulation shall apply:
(a) to passengers departing from an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies;
(b) to passengers departing from an airport located in a third country to an airport situated in the territory of a Member State to which the Treaty applies, unless they received benefits or compensation and were given assistance in that third country, if the operating air carrier of the flight concerned is a Community carrier.
Article 2 (c) "Community carrier" means an air carrier with a valid operating licence granted by a Member State in accordance with the provisions of Council Regulation (EEC) No 2407/92 of 23 July 1992 on licensing of air carriers(5)
I korte trekk gjelder EU regler i EU,luftfart er en fri bransje,EU regler gjelder som jeg sa i EU-hviss du IKKE tror dette dra hvorsomhelst og oppfør deg som en nordmann,good Luck!!
I korte trekk gjelder EU regler i EU,luftfart er en fri bransje,EU regler gjelder som jeg sa i EU-hviss du IKKE tror dette dra hvorsomhelst og oppfør deg som en nordmann,good Luck!!
Rettighetene gjelder reiser innad og fra EØS. Rettighetene gjelder også til EØS hvis flyselskapet er registret i EØS.
har du noe som helst bevis på at avgangen var kansellert? I såfall står du jo sterkt. Syns du skal ta det opp med sas kundesenter først, og så ta det videre om de står på sitt.
Jeg legger til grunn at at det er billetten til kone og barn SAS ikke vil refundere og at du benyttet din egen billett.
Min første innskytelse er at her kommer Avtaleloven til anvendelse. SAS har ved kansellering av flighten tilbudt dere re-routing eller kansellering/refusjon av billetter, hvorpå dere aksepterte kansellering/refusjon. Ut fra hva du beskriver foreligger det en tydelig aksept ved at dere faktisk har kansellert billettene til kone og barn før ny sms kom.
For ytterligere å utbrodere hvorfor det er urimelig for SAS å gå bort fra inngått avtale er det jo slik at etter at dere aksepterte tilbudet kan dere jo ha inngått nye forpliktelser, dere kan jo sågar ha kjøpt dere billett med et konkurrerende flyselskap i stedet.
har du noe som helst bevis på at avgangen var kansellert? I såfall står du jo sterkt. Syns du skal ta det opp med sas kundesenter først, og så ta det videre om de står på sitt.
Kundeservice har konkludert med at avgangen ikke var kansellert, men forsinket med litt mindre enn 3 timer. Det stemmer sikkert ut i fra det de kan se på loggen til SAS, men de vet jo ikke nødvendigvis hva som skjedde i detalj på flyplassen. Jeg kommer til å lage en sak til flyklagenevnda, men sender den til kundeservice først, slik at de kan få noen dager å ombestemme seg på. Her vet jeg at jeg har rett, men jeg forstår også hvorfor SAS tror at de har rett.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.