Re: Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v.?
Reiste i sommer til Madeira og ankom over fire timer forsinket pga teknisk på fly. Reiste med SAS SVG-Stockholm, og så med TAP Air Portugal fra Stockholm til Lisboa og videre til Madeira. Det var flyet fra Stockholm til Lisboa som var forsinket slik at jeg og kona ikke nådde flyet i Lisboa. Vi ble satt på et senere fly og fikk matbonger. Jeg har søkt om kompensasjon gjennom nettsidene til TAP men nå har det gått snart et halvt år uten at de engang har svart på henvendelsen, så jeg tenker å klage. Men skal jeg klage til rett organ i Norge, Sverige eller Portugal? Ifølge Finalcall.travel så skal man klage til organet der hvor reisen startet. Men det var jo TAP som var problemet, ikke SAS, så jeg tenker at det ikke er riktig å klage til Transportklagenemnda. Da må vel rette myndighet i Sverige være stedet å klage til, eller?
Reiste i sommer til Madeira og ankom over fire timer forsinket pga teknisk på fly. Reiste med SAS SVG-Stockholm, og så med TAP Air Portugal fra Stockholm til Lisboa og videre til Madeira. Det var flyet fra Stockholm til Lisboa som var forsinket slik at jeg og kona ikke nådde flyet i Lisboa. Vi ble satt på et senere fly og fikk matbonger. Jeg har søkt om kompensasjon gjennom nettsidene til TAP men nå har det gått snart et halvt år uten at de engang har svart på henvendelsen, så jeg tenker å klage. Men skal jeg klage til rett organ i Norge, Sverige eller Portugal? Ifølge Finalcall.travel så skal man klage til organet der hvor reisen startet. Men det var jo TAP som var problemet, ikke SAS, så jeg tenker at det ikke er riktig å klage til Transportklagenemnda. Da må vel rette myndighet i Sverige være stedet å klage til, eller?