Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Re: Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Fordi bonuspoeng er skattepliktige. Egentlig skal man vel ikke ta personlig bonus på tjenestereiser overhodet.

Sammle bonuspoeng på tjenestereiser, som garantert er fy fy i staten.

Her må det være en misforståelse. Det er ikke ulovlig å opptjene bonuspoeng som statsansatt, men dette skal ikke tas ut i private reiser. Selv tar jeg jevnlig jobbturer med bruk av bonuspoeng, og bl.a. den jobbturen jeg er på nå er finansiert av bonuspoeng opptjent på jobbreiser.

Opptjening av bonuspoeng er per se heller ikke skattepliktig, men å benytte bonuspoeng opptjent på jobbreiser utløser en skatteplikt.

Eller noen reiser på statens regning og, hmm, ser ingen grunn til å ha status i bestilling eller på boardingkort (men etterregistrerer straks de kommer hjem).

Skjønner ikke helt forskjellen her? En registering er vel en registering uavhengig av hvordan det gjøres, eller har jeg ikke skjønt greia her ?

Ser de har bygget om gate 29 på BGO nå. Til automatiske turn-stiles.
Spent på hvordan Prio-boarding fungerer da.. Noen som har erfaring?

Skulle testet den med SAS forleden, men vi fikk ny gate da WF var forsinket... bummer. Har et lite indre håp om at en av turnstiles´ene blir fast pri-boarding, skikkelig skiltet, der hvor SAS har "sine" gater. Det ville hjulpet på pri-boarding floken og dette er kanskje en av tankene bak den ombyggingen av gatene som SAS har mumlet om skal skje?

Oooooookei. Det fungerte over hodet ikke.
Verste boardingen jeg har vært med på.

Skjerp dere (nok en gang) SGH!

Slik er eneste måten å få det til å fungere, adskilte køer.

attachment.php

Attachments

• prioritert.jpg
    prioritert.jpg
    72.8 KB · Views: 1,300

Bruker SAS to broer på EWR? Eller leder de to dørene inn til samme bro?

En bro, som kommer inn mellom Pluss og biz.

Det finnes også steder i Norge hvor det er slik..

15n8y2x.jpg

Dog har jeg ikke forsøkt så vet ikke hvordan det fungerer i praksis men ser ganske håndterbart ut.
Dette er på Kjevik, så ikke akkurat verdens største flyplass..

Man trenger sterke og klare ansatte i gaten.. Det er Pri 1. Skikkelig (!!!) merking vil hjelpe dem i jobben sin!

Sist sett i München i går. Vennligst vent, nå er det kun Pri boarding var beskjeden til de som var på autopilot med ørene lukket.

Kan melde om helt sykt kaos på de siste 4 flightene mine. Kombiner at folk går helt av skaftet når flyet er 5 min forsinket, og at "we are now boarding passengers seated in rows 15 to 29" ble annonsert 3(!) ganger før det i det hele tatt var noen i gaten... Det var rett og slett komisk. Når det i tillegg ble sagt at det var fullt fly og om noen kunne sjekke inn håndbagasjen sin, ble køen plutselig så trang at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg.

I Norge skal jo alle være like, så med mindre man har fysiske hindringer eller VELDIG tydelige ansatte så vil aldri pri boarding funke ;(

Sone på boardingkort?

Jeg la merke til noe nytt på boardingkortet til SAS i dag. Det er angitt sone mellom boardingtidspunkt og gate. Foreløpig står det ikke noe annet enn en strek der. Noen som vil gjette på hva det betyr? Det hadde jo vært en drøm om de innfører boardingsoner slik som for eksempel EVA Air har :fly For de som ikke kjenner det så deler de inn passasjerene etter klasse og status, og begynner med å boarde sone 1 som typisk er businessklasse og gullkortholdere. Den som ikke har tallet 1 på sitt boardingkort blir bedt om å forholde seg i ro. Med andre ord en tydeliggjøring av hvem som kan boarde. Men om SAS klarer å håndheve det er jo et annet spørsmål. Hva tenker folket?

Attachments

• Screenshot_20160904-204624_20160904212238284.jpg
    Screenshot_20160904-204624_20160904212238284.jpg
    213.6 KB · Views: 555
Last edited:
Re: Sone på boardingkort

Mye enklere å håndheve. Delta og andre her borte har jo brukt dette systemet i årevis og det fungerer fint. Som alltid vil det sikkert bli litt forvirring i begynnelsen, men det går fort over.

Re: Sone på boardingkort

Et lite tips bare: Ikke så mye poeng i å sladde informasjon når alt (inkludert fullt navn, eurobonusnummer, setenummer og billettnummer) ligger i QR-koden...

Back