Alle som har flydd innennriks United...med standard indeling i 6 "soner" :headbang
er vel klar over at en vanlig 10 min boarding tar minst 45 min med dette systemet. :8:
Det er vel i hovedsak fordi United har økt størrelsen på bagasjehyllene og veldig få sjekker inn bagasjen fordi det er dyrt? I alle fall det jeg leste når jeg bodde i USA i 2011-2012.
Utenom sone 1 og sone 2, så er i alle fall Uniteds system bygget opp sånn at sone 3 er for passasjerer med vindusseter og/eller som sitter bakerst i flyet. Den siste sonen som boarder er passasjerer med midtgangsete som sitter lengst fremme (utenom C/F). En boarding i den rekkefølgen skal i teorien være raskere enn om alle får boarde samtidig.Både og, og er neppe bare en forklaring.
Man kan godt si det er tilsynelatende kaos når det boardes fly her i landet, men når både SAS og Norwegian klarer snu en 737-800 på 25 minutter på innenriks, så er det ingen god ide innføre soneboarding her, da det bare vil øke turnaround tiden. Så man skal være forsiktig med hva man velger og implementere, selv om det sikkert vil blidgjøre noen få mennesker på ymse forum.
Så man skal være forsiktig med hva man velger og implementere, selv om det sikkert vil blidgjøre noen få mennesker på ymse forum.
Ja, det skal man, men SAS har jo "markedsført" sin Priority Boarding for de med status + Plus. Da må de enten velge å faktisk gjennomføre Priority Boarding og dersom dette ikke fungerer så bør de fjerne skiltene og de spede forsøkene på pri boarding. Det har egentlig lite å gjøre med å blidgjøre folk her på forumet, men hva SAS sier på den ene siden og hva de gjør på den andre siden. Jeg synes jevnt over at dette ikke fungerer spesielt bra, men det finnes selvsagt unntak.
Når jeg fløy fra ORD i sommer, så droppet de det fullstendig. Det var ikke grunnet dårlig tid. Først småbarn, så resten.
På en tur til Bergen i rushet, så har vel 80% pri boarding uansett, så det er jeg enig med.Longhaul og endel andre flighter så har priority boarding noe for seg og de burde absolutt vært flinkere. Derimot en flight til Bergen i rushet er det bare tull, og det har visst seg at det tilsynelatende kaoset er veldig effektivt
Når de "uvaskede hordene" som flyr Ryanair og easyJet klarer det raskt og relativt effektivt, må vel de nydusjede dresskledde klare det også - eller?
Det er vel akkurat dét segmentet reisende som ikke klarer det... Jo mer middelaldrende og velkledd man er, jo færre manérer later det til. Ikke bare ved gate og boarding: Gullstua på OSL om morgenen er en sann oppvisning i elendig middelaldrende folkeskikk, med alt fra direktører som hyler ut sensitiv personalinformasjon i telefonen til de som sprenger seg frem for å komme til havregrøtgryta. Patetisk.
På en tur til Bergen i rushet, så har vel 80% pri boarding uansett, så det er jeg enig med.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Så står folk og scanner BP ti ganger med feil uten å skjønne hva som er galt, før de brøyter seg frem til skranken for å få hjelp. Hadde kanskje hjulpet litt med en fornuftig feilmelding i displayet, men det er vel langt i fra alle som hadde fått det med seg.I dag var det 100%! En enkel løsning er å få disse boarding gatene til å kun akseptere enkelt, dvs. pri-folk, og ingen andre. Dermed tar maskin "støyten" istedenfor at en enslig person skal håndtere enda en ting ved gate.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.