Fløy nettopp fra BRU til CPH i en smekkfull A320. Dama ved utgangen var helt tydelig da hun annonserte ombordstigning, SAS Plus!, Diamant og Gull. Flere dresskledde herremenn gikk frem først, de hadde Go!-billett, og da måtte de opp med gullkortet for å få gå ombord. Tøft syns jeg... Hadde de bare blitt fraplukket alle koffertene også, så hadde vi nok kommet avgårde på rutetid.
Står det også når man har mobilbilder? Burde sikkert visst det da men...
Tror det dukker opp på skjermen til gate-agenten, men tydeligvis ikke i dette tilfellet (?)
Noen krediterer jo reisen til ett bonusprogram, og så har de gullstatus i et annet program. Kanskje dette var tilfellet her?
Eller noen reiser på statens regning og, hmm, ser ingen grunn til å ha status i bestilling eller på boardingkort (men etterregistrerer straks de kommer hjem).
Eller noen reiser på statens regning og, hmm, ser ingen grunn til å ha status i bestilling eller på boardingkort (men etterregistrerer straks de kommer hjem).
Hva skulle poenget med dette være?
Jeg har i prinsippet ikke noe imot priority boarding, men har blandede erfaringer selv når det praktiseres og kommer meg til gode. Mange er erfarne reisende og klarer nokså raskt å få bagasjen på plass og seg selv ned i setene, men i SAS Plus er det også ofte en nokså kraftig (i dobbel forstand) representasjon av middelaldrende og aldrende menn (og kvinner, for den saks skyld), som ikke alltid kommer like raskt på plass og dermed blokkerer både for andre priority boarders og etterhvert også øvrige passasjerer. Slik sett kan det faktisk være en fordel å få gjetet de som skal bakerst i flyet inn først, slik at man har et minimum av mulighet til å nå oppsatt avgangstid.
Hva skulle poenget med dette være?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.