Sist jeg fløy SAS på langtur, fra ORD for en drøy måned siden, så var det først småbarn, så resten.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Jeg reiste PVG-CPH med SAS for et par uker siden, og la merke til et (for meg) nytt boardingsystem.
1: Business og Pandion
2: Plus, EBG og EBD.
3. Economy, gruppe 1.
4. Economy, gruppe 2.
Det var også noe tilsvarende da jeg reiste ARN-LAX, Business først deretter Plus og EBG/EBD.
Er det ny praksis at Business blir prioritert høyere enn EBG? Det er i så fall motsatt praksis av det som praktiseres f.eks. ved lounger.
Kunne du ikke brukt pulje 1 som EBG?3/12 ARN-HKG: Business og Diamant bedt om å boarde først. Så gull og plus, så økonomi.
17/12 HKG-ARN: Business og Gull+ boardet i eget spor, samtidig med økonomi (rad 41-57, så 30-36) i spor 2. Jeg som da satt i Plus med gull ble i praksis ikke prioritert da jeg må bruke samme inngang som økonomi i tuba.
Kunne du ikke brukt pulje 1 som EBG?
Så lang ventetid bør vel være unødvendig, men at alle blir sluppet inn i et venteområde er vel den mest effektive måten å sjaue folk inn i et fly på?SK1475 OSL-CPH forrige uke, fra ny terminal (gaten lengst nede, husker ikke nummer).
Alle passasjerer sluppet inn i venteområdet, hvor de ble stående som sild i tønne 20 minutter mens man ventet på faktisk boarding. Ikke et spor av forsøk på priority boarding og, for å være ærlig, lurer jeg på om det overhodet lar seg gjøre i den nye terminalen på OSL.
Fra TRD nå klokken 17. Alle gav totalt faen. Selv de i skranken. Alle ville vel hjem til helgefreden.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Så reklame for SAS Plus på Oslo S i dag. Fokuset der var plass fremst i flyet, og først på og først av. Så kanskje greit at de får orden på dette da snart siden det nå er den viktigste fordelen i Plus![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.