Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Re: Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Da lærte jeg noe nytt i dag. Please wait har altså erstattet go to gate. Hva er da forskjellen på go to gate og boarding? Brukes go to gate bare der det er en egen sone etter at billetter er kontrollert?

Da lærte jeg noe nytt i dag. Please wait har altså erstattet go to gate. Hva er da forskjellen på go to gate og boarding? Brukes go to gate bare der det er en egen sone etter at billetter er kontrollert?

Når det står "Go to gate" på skjermene rundt om på flyplassen, står det "Please wait" på skjermen i gaten.

Boarding er fortsatt ombordstigning.

Hva er da forskjellen på go to gate og boarding?

For å gjøre det helt klart. "Go to gate" betyr "gå til utgangen", og når du kommer dit så står det "Please wait" som betyr "vennligst vent". I gamle dager så stod det "Go to gate" også ved gaten, og mange synes det var litt rart, så noen smarte herrer i Avinor synes at det passet bedre med "Please wait" på gate-skjermene. "Boarding" betyr for øvrig "ombordstigning".

BCN i dag: dama som leste opp en tekst på engelsk uten å kunne et ord engelsk prøvde å få frem at pluss pg ebd ebg kunne boarde når de ville. Resultat ble alle på en gang.

BCN i dag: dama som leste opp en tekst på engelsk uten å kunne et ord engelsk prøvde å få frem at pluss pg ebd ebg kunne boarde når de ville. Resultat ble alle på en gang.

Samme skjedde i LIS. Alle på en gang.

Prøv alle på en gang du, når vi snakker om å boarde en A380! :drunk:

Greit på LHR i dag. Det ble klart og tydelig annonsert at passasjere i plus, eller med gullkort kunne få gå ombord først. Det funket bra siden go-passasjerene ikke reiste seg. Men det var ingen sjekk ved ombordstigning (vi var pre-boardet)

OSL i går: Spinkel jente i gaten prøvde tappert å vifte med et priority boarding skilt, men etter å ha sluppet et par plus/gold ombord ga hun opp og slapp inn mobben som stod i veien ombord.

Snodig at Nordmenn klarer å høre etter i utlandet, mens i Norge er vi bastarder som skal ombord først, løser setebeltet omtrent før flyet er på bakken og står innafor linja ved bagasjebåndet.. [/rant]

Re: Priority tag på innenland

Det er også periodevis at de har en plakat for prioritert boarding men det håndheves ikke..
I så fall måtte vi hatt en 3dje person tilstede for å passe på nettopp dette. I grunnen burde det ikke være for mye forlangt at folk faktisk klarte å lese og forstå "priority bording"-skiltet, men realiteten viser seg stadig å være en annen...:headbang

... forøvrig er vel ikke nordmenn vant med noen form for "klassedeling" på innenriks, så vi kan muligens håpe at ting gradvis går seg til etterhvert?

Det er ikke mulig å se dette om man står nr 5 i køen.. Om det står 4 EBG i kø vil andre kun stille seg rett bak uten å vite at de om pri boarding.
Om man vil at det skal respekteres må man kjøre en kampanje og ta "kampen" med de som går feil.
Det verste man kan gjøre er å lage regler og henge opp skilt uten å håndheve dette.
Da ender man opp med en allmenn oppfattelse av at det er show og ikke noe å bry seg om.
Skal ikke se bort i fra at flere vil betale for Plus om dette faktisk ville fungert.

Skal ikke se bort i fra at flere vil betale for Plus om dette faktisk ville fungert.
Og at flere ville gått til den mer jantelov-vennlige konkurrenten de har i Norwegian. Men det burde vært enten eller, halvveis er mer til irritasjon enn det er til nytte.

Ikke så sikker på det.. Køene er ikke mindre hos DY... Like store fly og like mange folk som skal inn.

Så er det lige at jeg vil spørge jer, der går meget op i prioritetsbording, hvad er er bedst..
1. at opholde sig så kort tid som muligt i gate område, altså sidst ombord og og meget ofte først ude ved ankomst.
2. sidde ombord i ca. 25 minutter og vente på at boarding afsluttes...

De EBG og EBP vi har som pendlere foretrækker helt klart option 1, hvilket de også har givet meget klart udtryk for.
Hilsen Ole

Åpenbart foretrekker de fleste kort tid ved gate.
Her er det heller spørsmål om et "halvveis" prosjekt.
Mitt poeng er enten eller, og hvordan det fungerer med andre selskap jeg har opplevd prioritert boarding er at ene siden av gaten går man med vanlig billett, andre siden prioritet.
Jeg tror ikke at dette ville økt boarding tiden, ettersom man nå blir stående i lang kø bak gaten og ned/inn på flyet.

Ikke så sikker på det.. Køene er ikke mindre hos DY... Like store fly og like mange folk som skal inn.
Det vet jeg, men der ville de da ikke fått beskjed om at "du er ikke like viktig som de som får gå ombord nå, så du må vente".

Jeg reiser mye innenlands, og har alltid med trillebagen (maks lovlig størrelse). Jeg vil tidlig inn fordi hattehyllene fylles raskt. Hvis jeg er blant de siste ombord, risikerer jeg å måtte gå helt bak for å finne plass til bagen. Når det hardner til, hiver de rutinerte go-passasjerene bagene sine i første ledige, og plukker den ved på vei ut. Andre selskaper har merket hyllene i Plus/business med "only for business class". Da kan man ta det med ro. Men ikke med SAS, altså.

Spørs jo hvordan man legger det opp.
Man kan boarde i rekkefølge av status, eller dele gaten i to med en side til status og en side til ECO.
Sistnevnte løsning har jeg opplevd på TAP og LH og det virker godt slik jeg ser det.

Jeg reiser mye innenlands, og har alltid med trillebagen (maks lovlig størrelse). Jeg vil tidlig inn fordi hattehyllene fylles raskt. Hvis jeg er blant de siste ombord, risikerer jeg å måtte gå helt bak for å finne plass til bagen. Når det hardner til, hiver de rutinerte go-passasjerene bagene sine i første ledige, og plukker den ved på vei ut. Andre selskaper har merket hyllene i Plus/business med "only for business class". Da kan man ta det med ro. Men ikke med SAS, altså.

Som om folk bryr seg. Folk legger handbagasje inn i nødutstyrhyllene også... Just saying.

Når jeg ønsker å gå ombord, kommer hovedsaklig an på hvor mye håndbagasje jeg har med meg. Siste fire flyvningene mine hadde jeg lite håndbagasje, og da kunne jeg like gjerne gå på "nesten sist".

Men har jeg med en trillekoffert, som er "akkurat innafor" målene for håndbagasje og kanskje en tax-free pose i tillegg... så foretrekker jeg absolutt å gå på fyet tidlig så jeg slipper å ha dette "under stolen foran".

Sistnevnte løsning har jeg opplevd på TAP og LH og det virker godt slik jeg ser det.

Det kommer ikke til å skje med SAS, siden de ønsker primært kun en person i gaten. I framtiden når man får automatiserte løsninger, så kan det hende det kan deles slik.

Så er det lige at jeg vil spørge jer, der går meget op i prioritetsbording, hvad er er bedst..
1. at opholde sig så kort tid som muligt i gate område, altså sidst ombord og og meget ofte først ude ved ankomst.
2. sidde ombord i ca. 25 minutter og vente på at boarding afsluttes...

De EBG og EBP vi har som pendlere foretrækker helt klart option 1, hvilket de også har givet meget klart udtryk for.
Hilsen Ole
Hvorfor må det ene utelukke det andre? De som driver med dagpendling og ikke drasser med seg bagasje har jeg god forståelse for at gjerne vil boarde sent, men som nevnt over det det ikke slik at den hatten passer alle.

Back