Hei igjen,
Da har jeg flydd tur-retur BGO-OSL-TOS ukentlig i snart 9 uker, og ikke én gang har priority onboarding fungert. Jeg har bevist sett hvordan gate personalet gjør det, og for all del de gjør alt rett - men de stopper ikke folk som "gjør feil". Forstår ikke hvorfor man ikke bare kunne "låst" onboardingen til å gjelde de det gjelder. Dvs. de som har krav på det får gå gjennom, mens andre får denied? Fra et operations standpunkt skjønner jeg det, men allikevel - slutt å prøv eller markedføre det siden det ikke fungerer!
Forøvrig er 0610-avgangen fra Bergen en drøm; kun folk som vet hva de gjør, boarding unnagjort på null-komma-niks på tross av 70-80% load.
AMS har veldig organisert prioritet med egen sluse. Funket bra fra AMS i dag.
Nu kommer der måske snart styr på prio-boarding:
https://finalcall.travel/no/sas-tester-zone-boarding-kobenhavn/
Automatisk system med zoner testes i CPh nu og skal komme til OSL og ARN snart.
Usikker hvor lurt det er, i hvertfall på norsk innenriks. Man kan sutre over manglende pri-boarding eller ikke og mulig man kan få til dette på utland, men på innenriks har det visst seg at "møljeboarding" er svært effektivt, noe man ser av korte snutider. Så får heller noen furte litt
Er det sånn å forstå at PLUS sidestilles med Gull og Diamant, altså at begge grupper boarder samtidig?
Det enestes som fungerer er adskilte, inngjerdede og klart skiltede køer slik at folk kan stille seg opp på rett sted. Hvis ikke så stiller de seg bare opp i første og beste kø, prøver seg og blokkerer for andre som skal boarde før dem.For at dette skal bli vellykket tror jeg det må gis klare og tydelige beskjeder i forkant av boardingprosessen, samt tydelige meldinger i displayet på selvbetjeningsporten.
Det enestes som fungerer er adskilte, inngjerdede og klart skiltede køer slik at folk kan stille seg opp på rett sted. Hvis ikke så stiller de seg bare opp i første og beste kø, prøver seg og blokkerer for andre som skal boarde før dem.
Tradisjonen tro klarer SAS rote til alle konsepter, hadde en boarding hvor de først tok Business, så Pluss og Diamant, så Go og til slutt fikk Gull beskjed om at de kunne boarde når de ønsket.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.