På interkontinentalt burde ihvertfall flyplassene lage to bruer som kan kobles til. Irriterende at det ikke er sånn på verken CPH, ARN eller OSL.
OSL har en slik gate, men det viktigste: Hvem skal betale for dette?
Avinor selvfølgelig. Dette er jo vanlig på mange flyplasser i verden. Sier ikke at OSL trenger det på alle gater, men når non Schengen nå blir større burde det jo være muligheter.
Så hva skal Avinor nedprioritere fremfor dette? Og hvor mye vil dette øke Avinor sin inntjening?
I går var det i hvert fall slik, EBG/-D, *G og Plus boardet samtidig i sone A og B. Jeg var i sone A, har EBG, men reiste i Go. Mulig at de som bare har Plus, men ikke har kort er i sone B, og at de i går valgte å slå sammen A og B på grunn av effektivitetshensyn.
Prioritert boarding har vel aldri fungert i Norge, ever!
Men skjønner ikke på død og liv hvorfor de foran i kabinen skal inn først, greit nok mange er reisevant, og gjør det fort. Men vil nå sagt at når de kun har en inngang, så skulle de som har sete bakerst inn først. De med Pluss/EGB/D til slutt, da kan de slappe av helt til køen er borte.
Ellers må man i Norge ha fysiske adskilte sperrer, her er alle VIP. Men skjermer over BP maskinene med blinkende skrift burde jo kunne fungert?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, køen er borte. I likhet med mesteparten av plassen i bagasjehyllene...
Sent from my iPad using Tapatalk
Er ordninga med boardingsoner utvidet nylig? Ifølge SAS er dette foreløpig praksis i CPH og ARN, men ser det står sone G på boardingkortet i appen når jeg skal fly ut fra SVG.
Nå virker det som om de automatiske boardinggatene effektivt blokkerer de som ikke har «riktig» sone når prioritert boarding er annonsert. Men så har det seg da sånn at når jeg som diamant-medlem reiser sammen med SpotOn Jr så får jeg boardingsone ‘A’ og SpotOn Jr sone ‘G’ på boardingkortet. Da er man jo like langt....
Kun på SVG det er sånn enn så lenge?Ja, sist jeg fløy fra SVG sto det en «circle of shame» rundt slusene, folk som hadde prøvd å gå før de ble ropt opp. Det ble ettertrykkelig gitt beskjed om at alle andre skulle vente, men å høre etter skal man visst ikke gjøre. De 20-25 som sto rundt slusene så ut som de sto i en kø som ikke beveget seg,så man måtte egentlig bare presse seg forbi for å boarde. Håper folk lærer etter hvert, for ordningen er bra den.
Kun på SVG det er sånn enn så lenge?
Prioritert boarding har vel aldri fungert i Norge, ever!
Men skjønner ikke på død og liv hvorfor de foran i kabinen skal inn først, greit nok mange er reisevant, og gjør det fort. Men vil nå sagt at når de kun har en inngang, så skulle de som har sete bakerst inn først. De med Pluss/EGB/D til slutt, da kan de slappe av helt til køen er borte.
Ellers må man i Norge ha fysiske adskilte sperrer, her er alle VIP. Men skjermer over BP maskinene med blinkende skrift burde jo kunne fungert?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du en i crew som står ved Pluss skille og passer på, så ser jeg ikke problemet. Er vel som oftest Pluss klientellet som fyller opp uansett, utenom frøken Petra dom har vært på charter og raidet hele Tax-Free'n.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det neste som fungerer er separate køer. Så kan folk stå og presse alt de ønsker.Ja, sist jeg fløy fra SVG sto det en «circle of shame» rundt slusene,
-Jeg ønsker å plassere sekken min i bagasjehylla og det nært der hvor jeg sitter.Men skjønner ikke på død og liv hvorfor de foran i kabinen skal inn først, greit nok mange er reisevant, og gjør det fort. Men vil nå sagt at når de kun har en inngang, så skulle de som har sete bakerst inn først. De med Pluss/EGB/D til slutt, da kan de slappe av helt til køen er borte.
Kun på SVG det er sånn enn så lenge?
-Jeg ønsker å plassere sekken min i bagasjehylla og det nært der hvor jeg sitter.
-Jeg ønsker å gå rett til vindussetet mitt og ikke vente på at 2 personer skal reise seg.
-Jeg ønsker ikke måtte starte forhandlinger med personen som har tatt setet mitt og som gir høylytt uttrykk for at det er jeg som er vanskelig og ikke bare kan finne meg et annet sete.
-Jeg ønsker ikke komme til et sete hvor det allerede er plasseret bagasje der hvor jeg skal ha føttene.
-Jeg foretrekker å bruke 10-20-30 minutter på å slappe av eller sove i vindussetet mitt fremfor å bruke den samme tiden inne på gaten.
-Jeg ønsker ikke komme til et sete hvor noen allerede har forsynt seg med det som har vært lagt ut for meg der eller hvor noen kaster søppel der.
... men er det noen andre med status som ønsker gå sist inn i flyet så er det selvsagt allerede fritt frem for dem å gjøre det.
-Jeg tenker på andre ved å ikke ta med mere enn en liten ryggsekk som jeg passerer slik at den tar minimal bredde i bagasjehylla. Hadde alle gjort som meg ville ingen hatt problemer med å ha bagasjen i hylle rett ved der de sitter.Hva med å tenkte på noen andre enn deg selv av og til?:up:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.