ca 55 min til sentrum Mo fra Mosjøen
Samme som fra Oslo sentrum til OSL med bil. Det er da intet problem etter min oppfatning.
ca 55 min til sentrum Mo fra Mosjøen
AF Gruppen har signert en målpriskontrakt med Avinor for prosjektering og bygging av en ny lufthavn i Mo i Rana. Kontraktsverdien er på om lag 3,2 milliarder kroner.
Med referanse til siste ukers "Avinor sliter økonmisk" saker, så må vel det sette et press på en diskusjon rundt lufthavnstrukturen på Helgeland, når den nye flyplassen står ferdig?
Per i dag, virker det primært som man går for en stikke-hodet-i-sanden strategi rundt de lokale flyplassene her?
Nå er vel ikke en lengre asfaltstripe synonymt med flere flyavganger? Dette blir ikke en "stor flyplass"...
Nå er vel ikke en lengre asfaltstripe synonymt med flere flyavganger? Dette blir ikke en "stor flyplass"...
Kilde: «Ny lufthavn Mo i Rana» på Facebook.Allerede i morgen er MBA Entreprenør AS på plass for å starte jobben med kulvert for tekniske installasjoner til terminalbygget.
Mandag 23. september er det grunnsteinsnedleggelse på Mo i Rana lufthavn Fagerlia.
Før vinteren kommer, skal den nye flyplassen i Fagerlia rett utenfor Mo i Rana være ferdig asfaltert. Fundamentering av terminalbygget pågår nå, på det store flyplassprosjektet som skal være klart for åpning i 2027.
Fortsatt ikke så dumt som BOO..Snakk om tapsprosjekt og overkill av en flyplassSelv WF med DHC 8-100 kutter ruter om sommeren, så snakker man om å fylle 737 tre ganger om dagen?
Det er vel ganske så rett øst for Mo i Rana, og nesten rett syd (litt øst) for RøsvollEr dette litt sør øst for mo i rana?
Tja, har du opplevd tomme fly til/fra MQN ofte?Snakk om tapsprosjekt og overkill av en flyplassSelv WF med DHC 8-100 kutter ruter om sommeren, så snakker man om å fylle 737 tre ganger om dagen?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.