• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Avinor Polarsirkelen Lufthavn Mo i Rana vedtatt

Avinor søker etter prosjektorganisasjon som skal planlegge flyplassen, kontrakt til 2026. Ref. Doffin idag.
 
Vi har fått politiske forsikringer om at investeringsbeslutning i Stortinget vil bety at ny flyplass blir bygd. Derfor tar vi ansvar.
– Regionen har med dette bekreftet det lokale bidraget på 600 millioner kroner, slik det er forutsatt i regjeringens forslag til Nasjonal transportplan. Dette er akseptert av Samferdselsdepartementet, sier Ole Kolstad, administrerende direktør i Rana Utvikling og styreleder i Polarsirkelen lufthavnutvikling, til avisen.
https://ilaks.no/olaisen-familien-og-lovundlaks-med-pa-spleiselag-for-flyplass-i-rana/
 
Noen som husker Gudbrandsdal lufthavn? Jeg kjøpte aksjer i den ca 1987. Og det var mest fordi aksjebrevet var så fint...
 
Tror faktisk Gudbrandsdal Lufthavn AS har vært på besøk hos Polarsikrkelen Lufthavnutvikling for noen få år siden for å få tips til videre arbeid.
 
OK, da skjønner jeg. Ta gjerne kontakt på PM, så kan jeg gi deg tips på aksjer du kan tjene på. Slike ting hører ikke hjemme på denne tråden.

Jeg tror ikke du tok poenget i det hele tatt. Dette har intet med aksjer å gjøre, men med urealistiske forventninger til at flyplasser skal redde bygda.

Vi har flere eksempler på fjellflyplasser som ikke har levd opp til forventningene. Dagali, Leirin og Røros er gode eksempler. Til Someones poeng om "penger på statsdbudsjettet", vel, det har disse fått også. Røros er den eneste som fortsatt lever i delvis velgående. Mye takket være EB pg hans innsats for Rørossamfunnet vil jeg tro. Da jeg bodde på Røros hadde vi tre daglige avganger, opp til to med 737. I dag er det en FOT-rute med en 50-seter. Vy har også redusert sin aktivitet ser det ut til, men det er en annen sak.

Det må være grunnlag for en flyplass utover en fiks idé. Jeg mener Polarsirkelen og Gudbrandsdal er i denne kategorien. Jeg kan ta feil, og gjør jeg det, kommer jeg til å juble for da får jeg en flyplass til å besøke.

Inntil det skjer, gleder jeg meg over det vakre aksjebrevet fra Gudbrandsdal Lufthavn AS.
 
Back
Top