Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Tror faktisk ikke passasjerene bryr seg så lenge billetten er billig nok.Originally posted by captaink Da blir det ihvertfall spikeren i kista for SAS. De har nok problemer om de ikke skal innføre sosial dumping av værste sort på eget hjemmemarked. Så dumme tror jeg neppe de er.
Tror på fortsatt SAS Braathens på flygningene til Spania. BU hadde stor sukssess med disse flygningene og det er stort sett ex bu crew som bemanner disse.Originally posted by Someone Vel da blir det Spanair til Spania, BMI til UK, LH til Tyskland, etc...
Originally posted by Redcap
Tror på fortsatt SAS Braathens på flygningene til Spania. BU hadde stor sukssess med disse flygningene og det er stort sett ex bu crew som bemanner disse.Originally posted by Someone Vel da blir det Spanair til Spania, BMI til UK, LH til Tyskland, etc...
Originally posted by captaink
Selvfølgelig, Q400 er jo ypperlig på ruter hvor 737 osv. blir litt for stort. Overrasket over at ikke det er blitt prøvd i større målestokk.
Originally posted by BU662
Ikke nok en rute med Q400.
Jeg har den tvilsome gleden 4ganger i Mars. Ville gjerne har byttet dette med en Pokker 50 uten nøle. For en 1,96m mann er dette fly en kval! Spesielt da jeg fikk gleden av siste rekke de siste flygninger. (Jeg vil gjerne tro at det var mer plass på toalet da enn i denne seter) Og de Emergency-Exit skilder henger for lavt. Hver gang treffer jeg disse fancy skilter...issed
Hva OSL Ruten gjelder så har SK først og fremst en marketing problem. Det finnes forsatt ingen reklame her nede. LH ruter sine pax via FRA om dette er mulig. Jeg ble selv ringt og bedt å fly LH. Samarbeid ser annenleder ut. Saken er vel dette: Man må fortelle Schnitzel-Gerd & Co at det finnes en direkte rute til Oslo med SAS.
Interesse i Tyskland for Norge er stor. En flott reklame-kampagne og man ikke lenger snakker om for store fly men kanske om ytterlige flygninger.
Originally posted by LN-BRK
Kanskje det presser frem et behov at SAS endelig skaffer seg noen mindre jetfly?![]()
Originally posted by Redcap
Originally posted by captaink
Selvfølgelig, Q400 er jo ypperlig på ruter hvor 737 osv. blir litt for stort. Overrasket over at ikke det er blitt prøvd i større målestokk.
Originally posted by MD11
Passasjerene bryr seg overhodet ikke og har ikke omtanke for SAS i denne situasjonen.
Og jeg må jo innrømme at jeg heller ikke bryr meg om kjøpmannen på hjørnet går konkurs når jeg har Rema 1000 på det andre hjørnet....spesielt når kjøpmannen har redusert servicen til et minimum og jeg får samme produkt billigere hos Rema 1000.
Originally posted by Cloudius
Det er i utgangspunktet helt ok å velge lavpris, men å gå med tunnelsyn kun etter pris blir rett og slett bare for dumt.
I Norge har man gått så mye etter lave priser på f.eks. daglivarer at man har et sensasjonelt dårlig utvalg (og kvalitet).
Jeg støtter tanken om at dyrest ikke alltid er best, men man må kunne klare å løftet blikket LITT over prislappen. Hvis ikke taper vi i lengden likevel.
Cloudius
Originally posted by TOS
Originally posted by Cloudius
Det er i utgangspunktet helt ok å velge lavpris, men å gå med tunnelsyn kun etter pris blir rett og slett bare for dumt.
I Norge har man gått så mye etter lave priser på f.eks. daglivarer at man har et sensasjonelt dårlig utvalg (og kvalitet).
Jeg støtter tanken om at dyrest ikke alltid er best, men man må kunne klare å løftet blikket LITT over prislappen. Hvis ikke taper vi i lengden likevel.
Cloudius
100% enig med deg, Cloudius!
Jeg ønsker ikke en utvikling der vi sitter igjen med kun lavpris-/punkt-til-punkt selskaper. Det er veldig kjekt å ha en rekke lavprisselskaper som "disiplinerer" nettverksselskapene og dermed kan presse det generelle prisnivået ned og bidra til at nettverksselskapene blir mer effektive og innovative.
jy
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.