Utfordringer med turismen i Tromsø

Re: Utbyggingen av Tromsø Lufthavn

Og med eksplosjonen i trafikk, når kriminaliteten ved lufthavnen stadig nye høyder ...

Reglene er klare på at det er lov til å ta med seg 18 kilo fisk ut av landet, to ganger. Men det er mange som forsøker å ta med seg langt større mengder.

I juli ble for eksempel en tysk statsborger stanset av Tolletaten, mens han forsøkte å ta med seg hele 39,1 kilo fisk hjem til Tyskland. Fisken ble inndratt, og han fikk en bot på 12.200 kroner.

https://www.vg.no/nyheter/i/Xj347W/...-godt-flere-blir-kontrollert-og-flere-smugler

Æ e sjokka! :naughty:

Last edited:
Re: Utbyggingen av Tromsø Lufthavn

Det gjelder bare egen fisket fisk. Kjøper de fisken er det lov. At de ikke gjør det slik.

Re: Utfordringer med turismen i Tromsø

Nå er vel ikke akkurat fiskesmugling noe nytt, derimot kan man si det er lettere bli fersket og man tar med seg mindre, når de flyr kontra kjører bobil.

Re: Utfordringer med turismen i Tromsø

Betyr 18 kg to ganger, to ganger i aaret?

Om du tar med deg saa mye, blir det jo fort endel overvekt aa betale ogsaa.

Fisketurisme har det jo vaert i mange aar, men det er tydelig at flere flyr enn tidligere. Jeg moette en gang i fjor paa et eldre par paa et tog i Tyskland som ble over seg av begeistring da jeg sa jeg var fra Norge. De hadde faatt med seg en rekke nye flyruter til Nord-Norge, men sa de helst ville kjoere bobil som de hadde gjort hvert aar i tredve pluss aar for aa fiske og oppleve vakker natur. De innroemmet at de hadde et par kilo for mye med, men elgskiltet de hadde hjemme var kjoept paa Kielfergen.

Back