Pandion-erfaringer

Får Pandion helt sort bagsjelapp med en ørn i gull?

Ja, velkomstpakken inneholder en stk bagasjetag. For to år siden var den bare svart med en Pandion på, i år hadde den også navnet mitt i gull.

Begge mine knakk andre eller tredje gang jeg sendte kofferten, så det er skikkelige hardføre saker. Sikkert et incentiv for å holde omsetningen oppe for å få en ny tag neste april.
 
Forsåvidt ikke en erfaring, men spør uansett her. Har søkt litt på forumet for å finne ut hva som er grensen for å få Pandion kortet. Ser poster fra noen år tilbake sier 300k i billetter de siste 3 årene. Er dette enda "korrekt"? Eller er det nyere erfaring på hva grensen circa ligger på?
 
SAS har til enhver tid 2000 slike medlemskort. Siden reisemønsteret til de aller fleste endrer seg så vil "kravet" for Pandionmedlemsskap også endre seg. Jeg har ikke sjekket hvor mye jeg har flydd de tre siste årene, men mye er det. Har stort sett flydd bare i Europa, men nesten en tur i uka i de verste periodene, stort sett på økonomi ekstra-billetter, og jeg har alltid brukt SAS hvor det har vært mulig, med et par små unntak.
 
Pandion bump! Noen som har erfaringer å dele?

Jeg havnet bak en Pandion i loungen på ARN her for ikke lenge siden. Kaos pga været i London, så mye kansellerte fly. Pandion spurte damen i loungen om han var garantert plass på et fly (og viste frem billetten), hvorpå hun sa at det var en standby-billett og at plass ikke var garantert. Han forklarte at han var Pandion og hun sa at det kun stod EBG på billetten, så Pandion sukket oppgitt og dro frem kortet med ørna. Noen tastetrykk senere virket det som om plassen på flyet var mer eller mindre sikret..
 
Det var rart at det ikke sto EBP på billetten/ombordsstigningskortet da. Men har opplevd en del ganger at også ansatte i SGH ikke helt vet hva Pandion er.
Min erfaring er at SAS stort sett gjør alt de kan for å få meg med på de(t) flyet/ene jeg ønsker når det skjærer seg.
 
Jeg har sett innimellom at EBP kommer som EBG, og står også som det i reservasjonen og innsjekk-systemene. Jeg vet ikke hva det kommer av, men det gjør det litt vanskeligere å rekognisere disse. Og det er ikke fordi statusen er utgått. Det er i slike tilfeller det hadde vært bedre om ikke statusen var del av medlemsnummeret.

Ellers så må EBP være booket på venteliste 24 timer i forveien for å være garantert plass, men ved IRR og akseptering så har de selvfølgelig høyeste prioritet.
 
Da jeg var EBB og fløy med LH i C til SEA i fjor, var statusen på boardingkortet mitt SKP noe jeg tror purser misforstod som EBP fordi hun kom bort og hilset på meg før avgang (slik de gjør med *G, SEN/HON)
 
Da jeg var EBB og fløy med LH i C til SEA i fjor, var statusen på boardingkortet mitt SKP noe jeg tror purser misforstod som EBP fordi hun kom bort og hilset på meg før avgang (slik de gjør med *G, SEN/HON)

I fjor så var det meningen at crew på LH skulle hilse på alle i C og F. Ihvertfall det var det vi fikk beskjed om fra LH og skrev ut lister for alle som sitter i C fra OSL. Jeg tror det er få LH-crew som kjenner til Pandion - ettersom det er en ren SK-status. Det har vært forvirring pga. SKP i tilfeller (men da kun hos SK), men ombord så får de lister som viser statusen og da står det ganske klart.
 
Da kom det et hyggelig brev i posten fra hr. Gustafson, så da blir det svart i et år til, gleder meg, håper det blir mange trivelige flygninger med SAS også det neste året!
 
Det var rart at det ikke sto EBP på billetten/ombordsstigningskortet da.

Ja han virket oppgitt over den personen han tydeligvis hadde snakket med før han kom til loungen! Så mulig denne ikke visste om Pandion og kun hadde ført han inn som EBG.
 
Jeg har sett innimellom at EBP kommer som EBG (...) Jeg vet ikke hva det kommer av.

Dette begynte for min del etter omlegging til Atea i OSL. Hvis jeg booker om på OSL får jeg konsekvent EBG på BP og manifest. Utover det er det rent bingo om maifest viser meg som EBP. Har forstått det slik at manifestet er sitat "helt håpløst" etter overgangen.

Jeg tror det er få LH-crew som kjenner til Pandion - ettersom det er en ren SK-status.
Nå sluttet jeg stort sett å reise med LH etter jeg ble EBP, men min erfaring er at de oppfatter SK*P som "SAS Platinum", og som oftest har jeg fått ekstra god behandling som følge av dette. Men dette er få observasjoner over lang tid, så det betyr kanskje utrolig lite.
 
Re: Re: Pandion-erfaringer

Da kom det et hyggelig brev i posten fra hr. Gustafson, så da blir det svart i et år til, gleder meg, håper det blir mange trivelige flygninger med SAS også det neste året!

Tørr jeg å spørre hvor mange fighter du har ikke løpet av ett år, og reise mønster? Hvor mange Kronasjer har du brukt på SK det siste året?
 
Jeg hadde 101 enkeltturer med SAS/WF/KF i 2012, pluss nesten ti LH-turer, fem LX-turer og seks turer med BT (det er vel de som samarbeider med SAS). Totalprisen vet jeg ikke. I 2010 hadde jeg 110 dager i utlandet, hvis du ganger i alle fall med tre så får du ca antall enkeltturer. Jeg flyr alltid med SAS-gruppen hvis det er mulig (i 99% av tilfellene da). I 2010 regnet jeg ut at jeg hadde flydd for ca 385.000 kroner. Jeg har skjønt det slik at de ser på de tre siste årene og omsetningen da. Jeg var sikker på at jeg ikke fikk fornyet denne gangen, men tok heldigvis feil der.
 
Har forstått det slik at manifestet er sitat "helt håpløst" etter overgangen.

Nå vet jeg ikke hva du legger i "manifest" i denne sammenhengen. Men ellers har det vært et problem lenge før Altéa, uten at jeg har sett noe mønster. Hvis det er slik at statusen "endrer" seg ved ombooking, så kan det være en fundamental feil i Amadeus i forhold til Eurobonus.
 
Da jeg var EBB og fløy med LH i C til SEA i fjor, var statusen på boardingkortet mitt SKP noe jeg tror purser misforstod som EBP fordi hun kom bort og hilset på meg før avgang (slik de gjør med *G, SEN/HON)

De kommer og introduserer seg og tiltaler også UA 1K, det er nok en Star Gold greie.
 
Jeg hadde 101 enkeltturer med SAS/WF/KF i 2012, pluss nesten ti LH-turer, fem LX-turer og seks turer med BT (det er vel de som samarbeider med SAS). Totalprisen vet jeg ikke. I 2010 hadde jeg 110 dager i utlandet, hvis du ganger i alle fall med tre så får du ca antall enkeltturer. Jeg flyr alltid med SAS-gruppen hvis det er mulig (i 99% av tilfellene da). I 2010 regnet jeg ut at jeg hadde flydd for ca 385.000 kroner. Jeg har skjønt det slik at de ser på de tre siste årene og omsetningen da. Jeg var sikker på at jeg ikke fikk fornyet denne gangen, men tok heldigvis feil der.

Du mener du hadde 101 flighter? De teller ikke segmenter, men totalt antall billetter solgt.

Siden du bor i Trondheim, betyr det minst en connection når du skal ut av landet stort sett, så 2 t/r billetter i måneden maks.

Vet at Roberto hadde 90 t/r på travel pass flex mellom Oslo og Stockholm. Da er det vel håp for han også?
 
Nå et vel antall flighter irrelevant så lenge Pandion tildeles basert på antall kroner brukt på SAS

Da vet også Robbiedeluxe at det ikke holder med årskort ;)
 
Antall flyturer er jo ikke helt irrelevant siden mange turer gjerne fører til høy omsetning... Men det er sistnevnte som avgjør om man får svart har jeg skjønt ja. Jeg flyr en god del til f.eks. Brussel hvor det ikke er mange 399-billetter tilgjengelige, det er ganske dyrt å fly dit. Ellers så flyr jeg til "forretningsbyer" som gjerne er litt dyrere også. Men alt var innen Europa, ikke over noen store hav.
 
Back
Top