• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Overlever SAS corona-krisen?

Re: SAS Pilotstreik 2022 - reiserelaterte spørsmål/erfaringer

SAS var teknisk konkurs allerede før dette

Også må du definere en konkurs, for som man så men Norwegian og veldig mange andre selskaper, så stopper man nødvendigvis ikke fly selv om man er "konkurs"

Hei. Dette med teknisk konkurs vs. faktisk konkurs må du gjerne forklare nærmere. CK var ute i E24 i dag og sier:

Kamhaug tror imidlertid ikke at det er noe umiddelbar fare for konkurs.

– SAS har klart seg gjennom streik før, de har penger på bok og en del fly vil fortsatt gå, sier han.

Sammenhengen mellom et selskap som er "teknisk konkurs" og samtidig har penger på bok. Hvordan er den? Hører gjerne litt om hva dere tenker rundt dette på en podkastinnspilling i nær fremtid. ;-)
 
Re: SAS Pilotstreik 2022 - reiserelaterte spørsmål/erfaringer

Hei. Dette med teknisk konkurs vs. faktisk konkurs må du gjerne forklare nærmere. CK var ute i E24 i dag og sier:



Sammenhengen mellom et selskap som er "teknisk konkurs" og samtidig har penger på bok. Hvordan er den? Hører gjerne litt om hva dere tenker rundt dette på en podkastinnspilling i nær fremtid. ;-)

Kort sagt, som de selv jo sier, så hadde SAS heller ikke før dette noen mulighet til å betale gjelden sin, og egenkapitalen var tapt, og reellt sett i minus, når man trekker fra hybridkapitalen. Sistnevnte er et slags jukse-egenkapital da det egentlig er et slags lån. Og kan man ikke betale tilbake gjelden sin er man teknisk sett konkurs. Men at de har brukbar likviditet/cash balansen er noe annet, det går mer på den daglige driften
 
Re: SAS Pilotstreik 2022 - reiserelaterte spørsmål/erfaringer

Kort sagt, som de selv jo sier, så hadde SAS heller ikke før dette noen mulighet til å betale gjelden sin, og egenkapitalen var tapt, og reellt sett i minus, når man trekker fra hybridkapitalen. Sistnevnte er et slags jukse-egenkapital da det egentlig er et slags lån. Og kan man ikke betale tilbake gjelden sin er man teknisk sett konkurs. Men at de har brukbar likviditet/cash balansen er noe annet, det går mer på den daglige driften

Mange takk. Da tror jeg at jeg skjønner tegninga litt bedre.
 
Back
Top