Overlever SAS corona-krisen?

737 er borte om 2 år. Det er ikke corona.

SAS’ flåtes snittalder er nå 8.65 år. Norwegians 7.54. Og vi vet hvilken vei pilen går når Norwegian faser inn ‘gamle’ fly og SAS nye ….
Vet ikke hvordan det regnes. I november har jeg fått gammelt og skittent materiell som vanlig, med ett unntak. På 12 legs [emoji1745]
Uflaks?

Vet ikke hvordan det regnes. I november har jeg fått gammelt og skittent materiell som vanlig, med ett unntak. På 12 legs [emoji1745]
Uflaks?

Vel, du vet veldig godt at 737’ene kun brukes i eller ut av Norge. Men med den miksen som er nå har du nok hatt litt uflaks og ….

Men som du sier, så er 737’ene borte før corona’n …. :stir

Storg, Ok flåte? 12 legs i november, bare en tur var med moderne maskineri (SE-ROZ). Folk messet om at SAS kom til å ha topp moderne fly og være fri for gammelt -700 osv etter Corona, men går fortsatt i 15-20 år gamle fly, både 737 og A320.

Mulig jeg var uheldig med destinasjonene, men TOS, BOO, TRD, OSL, CPH, mfl burde gi muligheter [emoji1745]

Og som nevnt i en annen tråd, regulariteten er verre. Av de 12 legsene var ingen av de on time.

Sent fra min SM-F926B via Tapatalk

Jag har flugit totalt 40 legs med SAS September-november och ALLA har varit med Airbus 320NEO
Jag kommer flyga ytterliggare 4 legs med SAS denna vecka, alla ligger inne med Airbus 320NEO

Last edited:
Siden vi er i gang med litt erfaringer, så har jeg fløyet en del avganger med SAS i høst, og har vel fått med det meste. A320NEO, A319CEO, A320CEO, 737-700 og -800, CRJ900 og A220 (Air Baltic). Er vel jackpot det om man ser bort fra A321?

Ser checkin.dk nevner noe om gjenansettelser av piloter på longhaul. Er dette reellt eller bare et utspill fra SAS? Bak betalingsmur så ser ikke mer enn overskriften

Jag har flugit totalt 40 legs med SAS September-november och ALLA har varit med Airbus 320NEO
Jag kommer flyga ytterliggare 4 legs med SAS denna vecka, alla ligger inne med Airbus 320NEO
Så du har flydd samme strekning på samme ukedag og fått samme maskinen hver gang. Ikke så unormalt det. [emoji23]

Vel, du vet veldig godt at 737’ene kun brukes i eller ut av Norge. Men med den miksen som er nå har du nok hatt litt uflaks og ….

Men som du sier, så er 737’ene borte før corona’n …. :stir
Ikke bare -700, har fått 15-20 år gamle A320 også.

Ikke bare -700, har fått 15-20 år gamle A320 også.

Sier ikke noe annet, men plenty NEO'er også nå ...

Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dette hvis det da ikke er for å trolle. Flåterfornyelse er en kontinuerlig prosess for alle flyselskaper, og snittalderen vil variere i takt med dette. Flyene faller ikke ned pga litt flekkete setetrekk eller slitt maling. Det er bare Al Baker i Qatar som tror det .. ;)

Sier ikke noe annet, men plenty NEO'er også nå ...

Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dette hvis det da ikke er for å trolle. Flåterfornyelse er en kontinuerlig prosess for alle flyselskaper, og snittalderen vil variere i takt med dette. Flyene faller ikke ned pga litt flekkete setetrekk eller slitt maling. Det er bare Al Baker i Qatar som tror det .. ;)
Nei, det går mest på lovnadene om at når '21 var over så skulle gammel sjit være kastet ut og nye A320 stå linet opp. God tanke, men det skjedde ikke.

Men mer on topic, SAS er vanligvis dyrest, men ikke best hverken på punktlighet, miljø, kundeservice (ref Tv2 hjelper deg). Sammen med forventet nedgang i forretningsreisende (heia Teams!) og stadig mer miljøfokus så er jeg bekymret for framtiden til gamlefar.

Nei, det går mest på lovnadene om at når '21 var over så skulle gammel sjit være kastet ut og nye A320 stå linet opp. God tanke, men det skjedde ikke.

Men mer on topic, SAS er vanligvis dyrest, men ikke best hverken på punktlighet, miljø, kundeservice (ref Tv2 hjelper deg). Sammen med forventet nedgang i forretningsreisende (heia Teams!) og stadig mer miljøfokus så er jeg bekymret for framtiden til gamlefar.

At du gidder:stir

Til tross for allt du viser til, valgte du aa fly SAS paa 12 strekninger bare i November ! Naar jeg finner noe jeg ikke liker saa holder jeg unna det ! Blir jo litt som aa dunke hodet i veggen for saa klage over at det gjoer vondt :headbang

Til tross for allt du viser til, valgte du aa fly SAS paa 12 strekninger bare i November ! Naar jeg finner noe jeg ikke liker saa holder jeg unna det ! Blir jo litt som aa dunke hodet i veggen for saa klage over at det gjoer vondt :headbang
Ikke alltid man bestemmer selv.

Men altså... hva er pointet med denne delen av debatten? Som pax er det da ett fett om man sitter som sild i tønne i en 737-700, A320 eller A320neo?

Det er riiiiiimelig små forskjeller for oss pax.

Men altså... hva er pointet med denne delen av debatten? Som pax er det da ett fett om man sitter som sild i tønne i en 737-700, A320 eller A320neo?

Det er riiiiiimelig små forskjeller for oss pax.
Noen bryr seg, og miljøhensyn betyr at flere bryr seg stadig mer.

Back