Lukter brudd?
Brudd på hva da?
Lukter brudd?
Brudd på hva da?
Lånebetingelser kanskje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er vel ikke helt fjernt å se for seg at det trengs påfyll av penger i kassa.
Då blir det verkligen verksamhetsövertagning och då börjar SAS vara ute på riktigt djupt vatten juridiskt sett. Jag gissar på bolagsrekonstruktion av SAS AB, typ som NAX gjorde.Kan det være begynnelsen til slutten på SAS, og at Link og Connect ligger i kjølvannet for å overta:crowded
Då blir det verkligen verksamhetsövertagning och då börjar SAS vara ute på riktigt djupt vatten juridiskt sett. Jag gissar på bolagsrekonstruktion av SAS AB, typ som NAX gjorde.
DNB Markets mener restrukturering ser uunngåelig ut for SAS
Konkursprising på DNB Markets kursmål for SAS aksjen, 40 øre. Mener en restrukturering er uunngåelig
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/103915
Nå gikk jo SAS faktisk ganske bra før pandemien, med solide overskudd flere år på rad...Dagens SAS hverken er, eller kan bli, bærekraftig. Konkurs ble avverget i siste liten i 2012, og nå 10 år senere trenger selskapet igjen flere milliarder for å overleve.
Eneste utveier som jeg ser, er enten å avvikle hele selskapet og opprette et nytt selskap som datterselskap til f.eks. LH eller IAG, alternativt plassere selskapet under LH uten videre form for selvstyre (som skjedde med Austrian og SN Brussels Airlines). SAS hører ikke hjemme i det frie markedet fordi foretaket primært er en politisk styrt organisasjon (til tross for børsnotering) og det er ingen sikt på at det kommer til å endre seg innen kort tid.
Å tro at noen er villig å investere i et kommende konkursbo er ikke noe mer enn 'wishful thinking'.
Nå gikk jo SAS faktisk ganske bra før pandemien, med solide overskudd flere år på rad...
Spørsmålet er hvor villig kreditorer er til å ettergi gjeld? All den tid Danske myndigheter har sagt de kommer aldri til å la SAS gå i konkurs.
– Vi må aldri glemme at SAS ikke har mye infrastruktur i Norge. Selskapet har hovedkontoret i Sverige og benytter Kastrup som hovedflyplass. I Norge har vi ikke noe annet enn kunder som etterspør flyvninger. Hva har vi å vinne på å sitte i en eierposisjon, spør han.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.