Swedeline F28
ScanFlyer Silver
Norge har ju i hvert fall hovedbasen for SAS Tech og endel ansatte for driften. Men håller med, SAS bör ikke ha noen statlig eiere.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Norge har ju i hvert fall hovedbasen for SAS Tech og endel ansatte for driften. Men håller med, SAS bör ikke ha noen statlig eiere.
Er vel flertall i stortinget nå for å gå inn på eiersiden igjen (ref siste del av artikkelen Someone linket til), i alle fall hypotetisk.
Er ikke det Tallin og Norwich, da? Og Malta? Er vel ikke mye annet enn linjesjekker som gjøres på OSL, såvidt jeg vet ..
Rätta mig om jag har fel, men monterade de inte Viasat-boxarna på OSL?
Sänka de årliga kostnaderna med 7,5 miljarder SEK – SAS kommer att vidta kraftfulla åtgärder för att fortsätta sänka kostnaderna med en betydligt mer omfattande fördelning av kostnadsbördan mellan alla större intressentgrupper och fordringsägare.
Omvandling av flotta, nätverk och produktutbud – SAS antar en ny nätverksprincip och justerar sin flotta och sitt produkterbjudande för att positionera SAS inför framtiden och förbättra kundupplevelsen.
Digital omvandling – SAS kommer att genomgå en större digital omvandling som ska ge en ännu bättre kundupplevelse och samtidigt ekonomiska fördelar.
Positionera SAS som ledaren inom hållbart flygande – SAS investerar i moderna bränsleeffektiva flygplan, hållbart flygbränsle, ny teknik samt hållbara produkter och tjänster med incitament för ett förändrat kundbeteende.
Stärka den operativa plattformen – SAS ska öka flexibiliteten och effektiviteten och underlätta anpassning till en förändrad efterfrågan och konkurrens.
Stärka SAS balansräkning genom att minska skulderna och ta in nytt kapital – De årliga kostnadsbesparingarna på 7,5 miljarder SEK inom SAS FORWARD-planen banar väg för en förstärkning av SAS balansräkning och stärker SAS likviditet kraftigt, för att göra det möjligt för SAS att fortsätta investera i nätverk, medarbetare och bränsleeffektiva flygplan.
Men hvordan skal et nytt SAS se ut? Lavprissegmentet er tatt. Er svaret å bli et betydelig nedskalert businessfokusert selskap, som tilbyr god service til det mindretallet som vil betale for det? (Og som i denne gjemmekontor- og Teams-tidsalderen vil bli mindre enn før korona?). I så fall består kanskje både kortdistanse- og langdistanseflåten av for store fly.
Det virker smått utrolig at SAS hopper enkelt bukk over elefanten i rommet. 35 MRD i gjeld, hvordan skal dette håndteres?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.