Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Norwegian øker den planlagt kapitalinnhentingen fra 4,5-5 mrd kroner, til opptil 6 mrd kroner. Inkludert den "evigvarende hynrod obligasjonen" på 1,875 mrd, som vel primert er den norske staten, samt noen gamle kreditorer.

Norwegian hevder at de alt har betingen tilsagn på nesten 3 mrd kroner i ny egenkapital, så da er de jo nesten i mål

Planlagt emisjonskurs er 6,99kr

https://newsweb.oslobors.no/message/530151

The Company has previously indicated an overall capital raise of NOK 4.5 to 5.0 billion as part of the Restructuring Proposal (the “Capital Raise”). Based on the current uncertainty related to re-opening of societies due to the Covid-19 pandemic, feedback from investors, the Board of Directors of the Company have chosen to be conservative and increase the Capital Raise to a minimum NOK 4.5 billion up to NOK 6.0 billion, including a New Capital Perpetual Bonds with gross proceeds of up to NOK 1,875 million and a Rights Offering directed to the shareholders as of the record date with gross proceeds of up to NOK 400 million.
 
Norwegian øker den planlagt kapitalinnhentingen fra 4,5-5 mrd kroner, til opptil 6 mrd kroner. Inkludert den "evigvarende hynrod obligasjonen" på 1,875 mrd, som vel primert er den norske staten, samt noen gamle kreditorer.

Norwegian hevder at de alt har betingen tilsagn på nesten 3 mrd kroner i ny egenkapital, så da er de jo nesten i mål

Planlagt emisjonskurs er 6,99kr

https://newsweb.oslobors.no/message/530151

For å spikke litt fliser:
Emisjonskurs maks 6,99, men kan bli lavere.
 
... meanwile .. in a fotgjengerfelt nearby ....

fef909dccdf30eaefc0a9999eac13098.jpg
 
... meanwile .. in a fotgjengerfelt nearby ....

Han selger nok snart, skal bare blåse litt boble først.

Men det sagt; hvis Norse klarer å unngå fella med å konkurrere med de store, men heller plukker mindre ruter der de ikke flyr vinge mot vinge, kan det være et marked for dem.
 
... meanwile .. in a fotgjengerfelt nearby ....

fef909dccdf30eaefc0a9999eac13098.jpg

Du må lese hva han faktisk sier ;)

Han regner selv med å delta i Norwegian emisjon, og sier det er en bra case. Men hans poeng er at det er en bedre deal å kjøpe aksjen for under 7 kroner om en måned, enn å betale 57 kroner for den i dag. Akkurat det regnestykket trenger man ikke engang å bestått i matte for å regne ut :stir

Og uten å sjekke, tror han fortsatt sitter med en post i Flyr
 
Virker som det er mange av de samme fondene, institusjonelle investorer og personer som var med i både Flyr og Norse, som også ser ut som blir med i Norwegian emisjonen
 
Ligger det noe symbolikk i DN-bildet? Sissener ser ut til å være i frisk fart på vei rett mot det gamle Braathens-kontoret i Vika.
 
NAS har lagt ut ny investor presentasjon.


Dette er vel første gang på lenge de "åpner" opp for MAX?

Uniform fleetof B737-800 NGs only initially, with potential for including MAX later

Og heller ikke NEO er utelukket

Transition to new generation aircraft - a possible near/mid-term transition to MAXs or Neos through fleet replacement and expansion in 2022-2024 is considered feasible within the current fleet strategy
 
Last edited:
Vil NAS bli et "nytt" selskap etter restruktureringen eller bare nytt AOC?)

(se i midten her:- fra Luftfartstilsynets sider)

NORWEGIAN AIR NORWAY AS
Postboks 115
1330 FORNEBU
AOC-nummer: NO.AOC.085

NORWEGIAN AIR SHUTTLE AOC AS
AOC-nummer: NO.AOC.090

NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA
Postboks 115
1330 FORNEBU
AOC-nummer: NO.AOC.028
 
Noen som har klart å luke til seg grunnen til at dette nye selskapet er opprettet? en kreativ måte å bli kvitt mer gjeld på?
 
Back
Top