Da er jeg enig med SAS som sier at de også må få støtte fra den norske staten.
https://www.nrk.no/norge/slik-vil-staten-hjelpe-norwegian-1.15333028
Der er jeg uenig med deg på generelt grunnlag. De enkelte land for sørge for å holde liv i sine selskaper i den situasjonen vi er i nå, og gjør det. Sverige tok forbehold om at morselskap skulle være registrert i Sverige for å unngå støtte til innlandsoperatører med utenlands eierskap, og jeg ser ingenting galt i at den norske stat gjør det samme.
Tidligere ESA-direktør for konkurranse og statsstøtte, Per Andreas Bjørgan, sier det er en «vanlig misforståelse» at man har krav på samme statsstøtte som konkurrenter. – Det fungerer overhodet ikke på den måten. Det er nesten alltid feil.
Hvorfor det, sletting av reward poeng gir jo ikke mer kapital, det gir kun en bunch med misfornøyde lojale kunder.
Hvorfor det, sletting av reward poeng gir jo ikke mer kapital, det gir kun en bunch med misfornøyde lojale kunder.
Norwegian slipper detaljert flåteplan – spisser inn tidligere anslag
Norwegian legger frem sin plan for retten i Oslo i dag. Mye er alt kjent, men litt mer detaljer og spissing av planen er klart. Og antar endel av det kommer basert på samtaler med f.eks kreditorer:
Flåte: 50 fly ila 2021, samt 3 maskiner i reserve. 68 maskiner i 2022, ned fra tidligere 70.
Kreditorene kutter gjelder fra 60 til 20 mrd kroner, og sitter igjen med 25% av selskapet. I praksis innebærer dette 2/3 av gjelden forsvinner, i bytte mot aksjer til en estimert verdi på 1,5 mrd kroner
https://finansavisen.no/nyheter/luf...aljert-flateplan-spisser-inn-tidligere-anslag
Hva menes med "tilbakelevering av eide fly"? Disse må vel selges på det åpne markedet og det er vel ikke spesielt enkelt i disse tider.
Espen
Post#630: En slanked og ren-dyrked DY med ca 80-100 737 fly har absolutt livets rett med en solid hjemme-market i Norden. Men det er en helt annen selskap enn vi kjenner den idag. Ingen langruter, ingen baser utenfor Norden, da trenger man bare ett AOC og har en selskap med solid avkasting og til glede til deres eierne...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.