Jeg ser de største opptimistene på divers børs-forum, mener at det er Boeing erstatningen som kommer.
Problemet er at den neppe er nok. Så tror det er noen som har satt på Jahn Teigen litt vel høyt....:headbang
Jeg ser de største opptimistene på divers børs-forum, mener at det er Boeing erstatningen som kommer.
Her er du nok dessverre inne på noe sentralt. Gjennomgangstonen på forumet hadde vært en ganske annen om halene var blå..
Jeg vil også se det på som ganske sjokkerende at en del her inne ikke virker som å bry seg nevneverdig, og synes det er greit og selskapet forsvinner, ville vi sett det samme her inne hvis det var et selskap med blå haler og tre bokstaver som stod i denne situasjonen?
Jeg er gull hos SAS og flyr minst like mye med blå hale som rød snute. Les forumet med litt objektive øyne så ser du en åpenbar knekk mot blåhaler.Store mindreverdighetskompleks ift SAS hos deg eller?
Hva med å stikke fingeren i jorda og se på de virkelige grunnene til at staten ikke vil redde DY.
Jeg er gull hos SAS og flyr minst like mye med blå hale som rød snute. Les forumet med litt objektive øyne så ser du en åpenbar knekk mot blåhaler.
SAS har vært reddet ca hvert åttende år med milliarder. Når Norwegian trenger hjelp en gang på 27 år etter en perfect storm av omstendigheter utenfor deres kontroll så burde vi alle pushe der vi kan for å sikre Norwegians framtid.
Og så sa jo Iselin Nybø at hun ikke ville gå inn med penger som gikk "rett til kineserne". Det er vel her det største problemet er akkurat nå. Hadde det vært andre aksjonærer (og mindre gjeld) så ville vi nok sett en annen handling fra staten.
Nå er det vel en regel i Europa om at flyselskaper her må være minst 50% europeisk eide. Så "rett til kineserne" er jo en sannhet med store modifikasjoner, spesielt nå som "kineserne" selger seg ut.
Jeg er gull hos SAS og flyr minst like mye med blå hale som rød snute. Les forumet med litt objektive øyne så ser du en åpenbar knekk mot blåhaler.
SAS har vært reddet ca hvert åttende år med milliarder. Når Norwegian trenger hjelp en gang på 27 år etter en perfect storm av omstendigheter utenfor deres kontroll så burde vi alle pushe der vi kan for å sikre Norwegians framtid.
Det var vel andre selskaper i verden som ogsaa ble beroert av 787 RR-motorene og Max paa bakken ?Glem ikke problemene med 787 (RR-motorer) og det at Max ble satt på bakken. Dette har kostet Norwegian mange, mange milliarder (tusenvis av millioner kroner) i bare kompensasjon til passasjerer.
Det var vel andre selskaper i verden som ogsaa ble beroert av 787 RR-motorene og Max paa bakken ?
Det var vel andre selskaper i verden som ogsaa ble beroert av 787 RR-motorene og Max paa bakken ?
For meg så er det viktigste at vi bevarer så mange som mulig av arbeidsplassene og at vi får et rute tilbud med priser som dekker samfunnets behbov. Men med det mener jeg at det ikke er nødvendig å bruke penger på aksjoneræer og kreditorer. Men at man f.eks kan "sponse" et nytt NAS på restene av det gamle.
Jeg føler de aller fleste her inne faktisk både bryr seg og håper Norwegian lever videre. Uenigheten eller synspunktene handler vel mest om hvordan de skal reddes og hvem som skal ta regningen og tapet.
Og jeg synes det blir rart å bli stemplet som "slem" da jeg heller foretrekker det tapet ender opp hos irske leasingselskaper og utenlanske hedgefunds![]()
Jo, men ikke med den ekstreme veksten DY hadde. Når du vokser raskt blir du ekstra sårbar for uforutsette problemer.
Store deler av flåten din er i nye markeder, på nye ruter og på nye baser som alle må innarbeides før de går i pluss.
Buss med vinger.. Folk vil ikke ha champagne og hvite duker, de vil ha billige billetter. Norwegian ble størst på JFK ved å levere det markedet vil ha.Sant nok, men naar man ser at man ikke klarer opprettholde veksten (soerge for inntjening) burde det ha vaert lov til aa vurdere kursendringer, 787 operasjonene over Nord Atlanteren med rekord volum kunne absolutt ha gitt langt langt mer inntekter - markedene var der og var villige til aa betale, men Dy var fastlaast i produkter fra 2010-2011 og var ikke villige til aa endre seg i takt med tiden.
Argentina skulle aldri forlatt planleggings stadiet - en maa kunne hente inn informasjon fra litt flere kilder enn DN.
de vil ha billige billetter. Norwegian ble størst på JFK ved å levere det markedet vil ha.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.