Undrer meg også, selv om det er trasig for de som er/var fast ansatte på norske vilkår - så var da Norwegian en «forkjemper» for sosial dumping, og de første som bragte irske fly til norsk innenriks - og de første som bragte kreative ansettelsesformer og vikarbyrå inn på norsk innenriks.... De ble sogar her på forumet roset for å optimalisere så mye som de gjorde, og vi duster som ikke likte det var ikke framtidsrettet nok. Når vinden blåser i motsatt retning så er plutselig norske vilkår årsaken til at Norwegian skal reddes? Sorry, jeg sliter med å rigge opp voldsomt mye medfølelse altså...
Kreative vilkår/vikarbyrå på norsk innenriks: Ja. Torp 2012-2014. Ingen suksess.
Irske fly på norsk innenriks: Ja. Dog kun bemannet av fast ansatt DY personell.
Fagforeninger skal ha mye av æren for at man har klart å holde på norsk innenriks med faste ansatte og gode vilkår. Alle vet at Kjos har hatt skipsfart som et forbilde med tanke på bemanning. Det er ikke et syn Jacob Schram deler. Norwegian var på full fart med å flagge tilbake til Skandinavia. Så kom helvete...