Vurderte om jeg skulle være brødhue å kjøpe Elefanten til Fnate sine ledige aksjer, men 1.09% opp tilsier vel at foreløpig er det penger spart, sånn ca
Kan vi ende opp med et statlig eid Norwegian og et SAS uten den norske stat som eier?
Aksjonæropprørere i Norwegian krever at staten skyter inn ti milliarder: – Vi kan ikke blø alene
Nå er vel uansett en statlig inntreden/oppkjøp på eiersiden siste utvei. Jeg skjønner argumentene til gruppen om å holde selskapet på norske hender osv, men min fullmakt på vel 40 aksjer har gått til styreformannen, og jeg står ved valget.
En gruppe småaksjonærer er ikke overraskende misfornøyd og krever at Staten skal bla opp 10 milliarder kroner. At de overhodet ikke forstår hva det vil si å være aksjonær, hva som i praksis skjer når egenkapitalen er tapt, og troen på at aksjeverdien deres består ved en eventuell "chapter 11", får dem fremstå som en gjeng med glade amatører.
En gruppe småaksjonærer er ikke overraskende misfornøyd og krever at Staten skal bla opp 10 milliarder kroner. At de overhodet ikke forstår hva det vil si å være aksjonær, hva som i praksis skjer når egenkapitalen er tapt, og troen på at aksjeverdien deres består ved en eventuell "chapter 11", får dem fremstå som en gjeng med glade amatører.
De har selvsagt sin rett til å forsøke komme best mulig ut av den planlagte restruktureringen, men det får være måte på optimisme
https://e24.no/boers-og-finans/i/Vb...yter-inn-ti-milliarder-vi-kan-ikke-bloe-alene
Jeg trodde faktisk dette var kødd da jeg leste det første gang. Tenk å være Jacob Schram nå..En gruppe småaksjonærer er ikke overraskende misfornøyd og krever at Staten skal bla opp 10 milliarder kroner. At de overhodet ikke forstår hva det vil si å være aksjonær, hva som i praksis skjer når egenkapitalen er tapt, og troen på at aksjeverdien deres består ved en eventuell "chapter 11", får dem fremstå som en gjeng med glade amatører.
De har selvsagt sin rett til å forsøke komme best mulig ut av den planlagte restruktureringen, men det får være måte på optimisme
https://e24.no/boers-og-finans/i/Vb...yter-inn-ti-milliarder-vi-kan-ikke-bloe-alene
Enig. Hvis disse hindrer et flertall for en realistisk løsning er det de som truer selskapets eksistens.
De trenger faktisk 50,01% av stemmenen for å stoppe det nå. Ble vedtatt ny lov på fredag.Tror vi de klarer å oppnå 33% + for sitt syn? Alternativet slik jeg tolker det er å tape 100% uten gjeldskonvertering eller å tape 90-99.9% avhengig av hvilke løsninger man klarer å lande med gjeldseierne. I min verden er fortsatt et 90-99.9% bedre enn 100% tap...
De trenger faktisk 50,01% av stemmenen for å stoppe det nå. Ble vedtatt ny lov på fredag.
Justisdepartementet planlegger at loven skal tre i kraft om to uker, altså 11. mai.
- Det er viktig å presisere at reglene til en viss grad er tilbakevirkende, også gjeldsforhandlinger fra 1. mars vil kunne gjennomføres etter de nye reglene. Dato for ikrafttredelse er dermed ikke det avgjørende, sier justis- og beredskapsminister Monica Mæland (H).
Norwegian har i en årrekke brukt både amerikansk og britisk eksportfinansiering for å kunne bygge sitt verdensherredømme med gunstige renter. Nå ber flyselskapet alle kreditorer om å bidra i redningsoperasjonen, men USA vil ha hele gjelden tilbakebetalt.
– ExIm jobber for å sikre full tilbakebetaling av ExIm-transaksjoner på en måte som gir det beste utfallet for den amerikanske eksportøren, låntageren og andre parter involvert, sier Kevin Schweers, talsmann i det amerikanske eksportkredittbyrået – også kjent som ExIm.
ExIm har i en årrekke stilt opp med garantier og lån for Norwegian fordi selskapet har kjøpt et enormt antall fly fra amerikanske Boeing, i takt med at det norske selskapet har bygget opp flåten sin til totalt 156 fly ved nyttår.
Dette er på samme måte som Eksportkreditt i Norge kan stille med finansiering når utlendinger vil kjøpe varer fra norske eksportbedrifter.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.