Ser ikke ut til at aksjen reagerer så veldig på fuel smellen enda.
Ser det ligger en ordre inne på 291k (8,3) aksjer. Noen virker å ha trua.
Du ser jo ordrene![]()
https://www.dn.no/luftfart/norwegia...-bonn-til-staten-om-mer-krisehjelp/2-1-788857Nå treffer oppsigelsene flybransjen – og flygere har en bønn til staten om mer krisehjelp
Alle de 1800 ansatte hos Norwegian og Per G. Braathen-eide BRA i Sverige blir sagt opp. I Norge sier pilotene i de store flyselskapene at bransjens fremtid er på spill.
Reglene for permittering er annerledes i Sverige, der arbeidsgiver blant annet pålegges å dekke en stor andel av de ansattes lønn. De oppsagte er sikret å komme tilbake i jobb når aktiviteten tar seg opp igjen. Den retten har de i 12 måneder, sier Lasse Sandaker-Nielsen, informasjonsdirektør i Norwegian, til avisen.
Også OSM Aviation – som har 380 kabinansatte for Norwegian i Sverige – har sendt ut oppsigelser til alle.
Norwegian utsetter fremleggelse av kvartalsrapport
https://www.borsen.no/nyheter/norwegian-har-pantsatt-alt/72341732I flyselskapet Norwegians kamp for å overleve corona-krisen har konsernsjef Jacob Schram flere gode kort på hånda.
Norwegian har vist stor oppfinnsomhet for å gi kreditorene sikkerheter, og har pantsatt nærmest alt man kan tenke seg.
Mens kreditorenes pant har rast i verdi, har forhandlingsviljen steget. Grunnen er at det blir lite å hente i tilfelle en konkurs.
- Hvis kreditorene hadde vært trygge på at pantene deres er mer enn gode nok, ville de hatt færre incentiver til å finne en forhandlingsløsning, sier daglig leder Bjørn Slåtto i Eika Kapitalforvaltning.
Norwegian kaller inn til ekstraordinær generalforsamling
Norwegian-styret foreslår å konvertere gjeld til egenkapital for å sikre at selskapet er solid nok til å oppfylle regjeringens krav for å få mer statsstøtte.
Deler av gjelden hos leasingselskaper, banker og andre kreditorer søkes konvertert til aksjer i Norwegian.
Bruk av andre finansielle instrumenter til å konvertere annen relevant gjeld til egenkapital eller andre egenkapital-instrumenter.
Hele eller deler av obligasjonslånene konverteres til aksjer i Norwegian.
Gjennomføring av en etterfølgende rettet emisjon med mulig fortrinn til eksisterende aksjonærer.
Virker jo nesten som om DY overlever pga Corona. Absurd nok.
Jeg tror ikke de hadde overlevd i ett normalt marked.
Jeg tror du egentlig tar feil der, for selv om det var langt igjen, så var faktisk Norwegian i god drift til å snu skuta og rydde opp i butikken. Dette ble nå totalt ødelagt av Corona når cash flowen stoppet helt opp
Ikke overraskende er jeg 100% uenig med deg derJeg klarer ikke finne tallene som tilsier at du har rett og jeg tar feil. Men så har jeg tatt mye feil oppigjennom.
ld