Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Da er reperasjonsemisjonen avlyst siden kursen er alt for dårlig, så det blir da ikke påfyll med en kvart milliard i kassen
 
Er det noe nytt at Norwegian tilbyr 4% ekstra cash point hvis man betaler rett fra nettbank, og er dette for å bedre cash flow når kortselskapene holder igjen cash?
 
Er det noe nytt at Norwegian tilbyr 4% ekstra cash point hvis man betaler rett fra nettbank, og er dette for å bedre cash flow når kortselskapene holder igjen cash?
Så det for en stund siden, det bedrer vel cash-flow men sparer vel også utgifter til kort-selskapene. Aner ikke hva det koster for DY, når vi drar kredittkort.

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
 
Enkelte jalla-sider, som supersaver og lignende, har vel hatt trustly-betaling rett fra nettbank en stund. Da får du typisk flybilletten for 30-50 kr billigere
 
Er det noe nytt at Norwegian tilbyr 4% ekstra cash point hvis man betaler rett fra nettbank, og er dette for å bedre cash flow når kortselskapene holder igjen cash?

Jeg tror det er mer snakk om å holde cash-flow på fjorårets niveåer.

Vi bør huske to ting: de første 6 uker i året er tradisjonelt de uker hvor mange planlegger og booker påske& sommerferie. Dette betyr også signifikant cash-flow inn i selskap. Disse er forbi nå og selskap har klart ide om hvor mye cash er i kassa.

DY har for 2020 redusert produksjonen ca 15%. Dette betyr også mindre antall longterm bookings, som gir mindre cash-flow inn i selskap. Selv om man håper å ta vekk "bare tomme seter" med disse reduksjoner, så funker det sjelden 100%, spesielt dersom du har disse upopulære flygninger. Da finnes seg forsatt folks der ute som kikker på tilbud og booker disse fly langsiktig.

Nok en ting kommer til hodet, som også vil ha påvirket bildet. DY har økt prisene som ble lagt ut som tilbuds-priser. Dette kutter ut en del demand og dermed reduserer cash-flow.

Jeg tror likevel at det er en sunn signal at selskap tar grep og forsøker å styre sine salgs- / betalingskanaler. Selv om jeg personlig foretrekker sikkerheten som Kreditkort selskapene tilbyr.
 
Er alltid overrasket over hvor billig de kan selge enkelte billetter.

Et søk på Norwegian 20/9 LAX-SVG kan en få for 2.121 om en har med matpakke og kun ryggsekk.:8:

Sjekker jeg Skyscanner så ligger samme på 2.681.

Det som jeg finner litt rart er at på Norwegian's hjemmeside kommer ikke alterntivet LAX-LGW-OSL-SVG opp, selvom det er kortere reisetid.
Men dtte er litt o/t
 
Det som jeg finner litt rart er at på Norwegian's hjemmeside kommer ikke alterntivet LAX-LGW-OSL-SVG opp, selvom det er kortere reisetid.
Men dtte er litt o/t

Du vil aldri finne flyvninger med 2 eller flere mellomlandinger på norwegian.no

Det er en begrensning i "pakken" Amadeus tilbyr Norwegian.

Koster for mye å utvide i forhold til potensielle inntekter.
 
Du vil aldri finne flyvninger med 2 eller flere mellomlandinger på norwegian.no

Det er en begrensning i "pakken" Amadeus tilbyr Norwegian.

Koster for mye å utvide i forhold til potensielle inntekter.


Ok. Vel kommer nok ikke til å ta samme veien 1 gang til, men det hadde spart oss 3 1/2 time reisetid, så tror nok om alternativet hadde vært der og ikke altfor mye dyrere så hadde jeg nok kjøpt en slik.
 
Norwegian ned 14% i går og 12% i dag så langt. Det ser stygt ut med tanke på EK-situasjonen og sannsynlige virusvirkninger på flytrafikken. Vi har jo sett at flytrafikken har falt 80-90% i Kina. Hvis det blir større utbrudd i Europa, vil nok det prege flytrafikken veldig.

Dette er tungt for selskapet.
 
Desperasjons emisjon i området 17 til 23 NOK andre kvartal.
Mer kortsiktig corona slakt.
Mer gjeld. Ingen friere.

Konk 2022?
 
Det er skumle tider. Norwegian har definitivt ikke flaks, MAX-problemer, Corona m.m.
Er det sannsynlig at selskapet blir saa billig at noen kjoeper rubb og rake?
 
Det er skumle tider. Norwegian har definitivt ikke flaks, MAX-problemer, Corona m.m.
Er det sannsynlig at selskapet blir saa billig at noen kjoeper rubb og rake?

Kjøper jo store mengder gjeld det er vanskelig å betjene da. Jeg tviler litt.
 
Desperate etter penger nå. Får reklame 20% avslag på alle destinasjoner og få 4% cashpoints ved betaling med nettbank.
Maks uflaks med fly trøbbel og virus. Kan bli en god kjøpsmulighet om 6 måneder om ikke konkurs først.
 
Dette begynner å bli alvorlig, trøsten får være at alle flyaksjer stuper.

Nå er jo kanskje også NAS en aksje som er svært sensitiv for uregelmessigheter i markedet. Kommer det en avtale om kompensasjon med Boeing i morgen hopper den nok opp 60%

Jeg gidder ikke å selge meg ut, for aksjene har ikke noe verdi lenger uansett
 
Desperate etter penger nå. Får reklame 20% avslag på alle destinasjoner og få 4% cashpoints ved betaling med nettbank.
Maks uflaks med fly trøbbel og virus. Kan bli en god kjøpsmulighet om 6 måneder om ikke konkurs først.
Jeg håper de holder det gående til 18. april i alle fall.
Da skal jeg til Kreta med DY :-)
 
Kan det være noen som anger litt på at de ikke solgte til IAG for en liten stund siden nå? Enkelt å være etterpåklok, men allikavel :drunk:
 
Vi får se hva som skjer etterhvert. Jeg klarer ikke helt å se at dette siste fallet er direkte knyttet mot Norwegian, og emisjon eller ei avhenger nok mye av avtalen med Boeing vedr kompensasjon ifht engangsutbetaling av cash eller innbaking av fremtidige goder. Det er utvilsomt at Norwegian jobber med å få flest mulig dollars i cash. Det er også utvilsomt at kompensasjonsavtalen ikke er signert ene og alene fordi ny informasjon om potensiell ytterligere forsinkelse kom på bordet sent i Desember 2019. Det er vanskeligere å få to middelmådige avtaler om kompensasjon enn én god.

Ser vi på tre måneders utvikling i kurs, så har SAS og DY bortimot identisk tap av verdi, og Norwegian faktisk marginalt bedre enn SAS:

SAS 3. Des 2019: 20.20 SEK
SAS 26. Feb 2020: 9.86 SEK
= 48% av 3. desember verdien

NAS 3. Des 2019: 37.41 NOK
NAS 26. Feb 2020: 19.98 NOK
= 53% av 3. desember verdien

Kan vel kort sagt konkludere med at virus ikke er bra for Skandinavisk transportbransje, og især lufttransport.
 
Back
Top