Vi får se hva som skjer etterhvert. Jeg klarer ikke helt å se at dette siste fallet er direkte knyttet mot Norwegian, og emisjon eller ei avhenger nok mye av avtalen med Boeing vedr kompensasjon ifht engangsutbetaling av cash eller innbaking av fremtidige goder. Det er utvilsomt at Norwegian jobber med å få flest mulig dollars i cash. Det er også utvilsomt at kompensasjonsavtalen ikke er signert ene og alene fordi ny informasjon om potensiell ytterligere forsinkelse kom på bordet sent i Desember 2019. Det er vanskeligere å få to middelmådige avtaler om kompensasjon enn én god.
Ser vi på tre måneders utvikling i kurs, så har SAS og DY bortimot identisk tap av verdi, og Norwegian faktisk marginalt bedre enn SAS:
SAS 3. Des 2019: 20.20 SEK
SAS 26. Feb 2020: 9.86 SEK
= 48% av 3. desember verdien
NAS 3. Des 2019: 37.41 NOK
NAS 26. Feb 2020: 19.98 NOK
= 53% av 3. desember verdien
Kan vel kort sagt konkludere med at virus ikke er bra for Skandinavisk transportbransje, og især lufttransport.