Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Noen er skeptiske til om Norwegian greier seg.

http://e24.no/boers-og-finans/luftf...rlevelse-kan-vaere-i-spill-neste-aar/24464021

Roeska mener Norwegians lånevilkår om at selskapet må ha minst 1,5 milliarder i bokført egenkapital til enhver tid står i fare allerede i første kvartal, og at kontantstrømmen fra driften går mot å bli negativ neste år.o

Og
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/32044

Credit Suisse ser økt risiko for at flyselskapet Norwegian går tom for kontanter, med priser på flydrivstoff rundt 785 dollar pr tonn.

Det går frem av en analyseoppdatering på International Airlines Group (IAG) fredag.

«Norwegian så ut til å være i fare for å umiddelbart gå tom for kontanter med flydrivstoffpriser på 700 dollar pr tonn. På 785 dollar pr tonn og negativ utvikling i enhetsinntektene i september er risikoen høyere, gitt begrenset likviditet"», skriver meglerhuset.
 
Last edited:
Nå er en prognose aldri annet enn en prognose, men i siste analysen til Pareto, som jo tradisjonelt har vært på den positive siden til Norwegian, så bunner egenkapitalen ut på 1,8 mrd kommende vinter

Hvis Pareto har rett å unngår da Norwegian å måtte gjennomføre en emisjon i vinter, men de skal da ikke bomme mye på undersiden før egenkapitalen bikker under 1,5 mrd, og dermed vil komme i brudd med lånebetingelsene i noen av obligasjonslånene sine. Og dermed å ut å hente penger, eller selge butikken til IAG.

Men fasit kommer først en eller annen gang innen påske
 
De har jo ikke kommet igang ennå, så det er nok en stund til og neppe fra dag 1
De starter vel opp på mandag :-)
Og det må jo utgjøre en forskjell mellom det å kun ha utgifter og til å få i alle fall noe inntekter....selv om de gjerne ikke går i pluss fra dag 1 eller 100...
 
Interessant at Norwegians andel i det norske markedet er Europas mest verdifulle LCC-marked
 

Attachments

  • D95F14E8-4CFB-4575-BF4C-2E006E4F5D58.jpg
    D95F14E8-4CFB-4575-BF4C-2E006E4F5D58.jpg
    112.6 KB · Views: 2,001
I en analyse fra Sparebanken1 stilles det store spørsmåltegn om HBK (Kjos etc) vil ha mulighet til å delta skulle det bli behov for en ny emisjon, da selskapet trolig er såpass hardt belånt etter forrige emisjon
 
I en analyse fra Sparebanken1 stilles det store spørsmåltegn om HBK (Kjos etc) vil ha mulighet til å delta skulle det bli behov for en ny emisjon, da selskapet trolig er såpass hardt belånt etter forrige emisjon

settes ;)

NAS fikk juling på børsen i dag etter at danske bank nedgraderte kursmålet til 150kr. Som vanlig skal en ta slikt med et lass med sakt, men det begynner å bli ganske mange som er skeptisk til om det blir et salg.
 
Last edited:
De mener det ikke er usannsynlig, men mindre sannsynlig :rolleyes: Som vanlig er det en overreaksjon i markedet. Angående analytikere så er det jo sånn at blinde struts til slutt finner frem, så kan jo hende at de treffer denne gang..

De mener sannsynligheten er under 50%. Dvs ikke sannsynlig dvs usannsynlig. U=Ikke
 
Under 50% og usannsynlig er ikke det samme.

Det er ikke oppgitt noe nærmere vurdering av sannsynlighet enn dette.
De skriver
lite sannsynlig
Når noe er «lite» kan det gjerne skrives som «u»
Feks lite sympatisk = usympatisk.

Er du snart ferdig med kveruleringen??

Minner mye om klassisk bruk av hersketeknikk når man henger seg opp i bruk av ordvalg i innlegg.
 
Last edited:
Det er ikke oppgitt noe nærmere vurdering av sannsynlighet enn dette.
De skriver
Når noe er «lite» kan det gjerne skrives som «u»
Feks lite sympatisk = usympatisk.

Er du snart ferdig med kveruleringen??

Minner mye om klassisk bruk av hersketeknikk når man henger seg opp i bruk av ordvalg i innlegg.

Det var da voldsomt.... jeg reagerer på ordlyden fra danske bank. De skriver at de anser som sannsynligheten for et bud er under 50% og at et bud er usannsynlig. Det er ikke kverulering i å påpeke at det de skriver høres pussig ut. Og til det siste du skriver så takk det samme..:rolleyes:
 
Nu har O'leary ifølge en artikel i Ekstrabladet igen været ude og dømme Norwegian (og SAS) færdig.

Ifølge oraklet skulle det allerede ske til vinter.
 
Ryanair kom jo nettopp med litt skuffende resultater, selv om overskuddet fortsatt er stort, så er vel ikke umulig O'Leary da trengte noe annet å rette fokuset mot?
 
Back
Top