Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Ryanair kom jo nettopp med litt skuffende resultater, selv om overskuddet fortsatt er stort, så er vel ikke umulig O'Leary da trengte noe annet å rette fokuset mot?

Litt på siden av Norwegian, men ifølge Bloomberg var det visst ikke såå gale ettersom de skuffende resultatene var varslet

https://www.bloomberg.com/news/arti...relief-as-more-downgrades-avoided-street-wrap

“The key takeaway from Ryanair’s results is that life doesn’t seem to be getting worse,” Russ Mould, investment director at broker AJ Bell, said in a note. “
Så da er det vel bare å gå løs på andre selskap med drittkasting for han godeste O`Leary

Trygve Hegnar kom med en usedvanlig krass skyllebøtte av O`Leary i dagens finansavisen.

«Men det er vanskelig for Bjørn Kjos å forholde seg til en konkurrent som er så svinete»

:lol:

"Norwegian ser nå muligheter å få inn deleiere i flyene, og på den måten styrke egenkapitalen og redusere gjelden"

Dette er vel slik de fleste leasingselskaper opererer.
Flyet eies av et (aksje-)selskap med flere aksjonærer/eiere
offisielt: c/o Leasingselskapet som er "forretningsfører".

Last edited:
Jeg er gjerne med på å starte et KS Airbus. Vi kan opprette det 01 juli 2018 så får vi sikkert noen skatte fradrag for i år også.

Jeg tror dette også er et steg for å komme rundt de nye regnskapsreglene når ifrs16 kommer neste år. Da vil alle long term leases bli bokført som gjeld og NAS vil da bryte mange av lånevilkårene sine.

Alltid så DY-positive DN skriver at Bjørn Kjos snart må ut i en til nyemisjon med Norwegian. Eller som han sier, "Men før det får vi noen runder til med Kjos' «kanin-opp-av-hatten»-lek."

https://www.dn.no/borskommentar/nor...il-nok-en-kriseemisjon-i-norwegian/2-1-465759

(Bak betalmur)

Med mindre de kommende fly (del) salget skaffer økt egenkapital og friske midler

Husk at mye av Norwegians egenkapital består jo av aksjeposten i Bank Norwegian. Og nå aksjekursen der faller (på grunn av dårlig bankhåndtverk) så slår jo det negativt ut på egenkapitalen hos Norwegian

Dog tror jeg Norwegian kommer mer eller mindre i havn med flyselskapet sitt innen nyttår og berger seg sånn

Er jo ikke nok å få solgt flyene, de må få solgt dem til en høyere pris enn bokført verdi. Hva bokført verdi og reell salgsverdi er har jeg ingen peiling på, ei heller hvorfor de skulle være bokført lavere enn verdien. (lover og regler?)

Er jo ikke nok å få solgt flyene, de må få solgt dem til en høyere pris enn bokført verdi. Hva bokført verdi og reell salgsverdi er har jeg ingen peiling på, ei heller hvorfor de skulle være bokført lavere enn verdien. (lover og regler?)

Är inte bokfört värde = anskaffningsvärde? Det brukar ju vara den redovisningsprincip som i flesta fall tillämpas.

Är inte bokfört värde = anskaffningsvärde? Det brukar ju vara den redovisningsprincip som i flesta fall tillämpas.

Splitter nytt er det nok det, men i første omgang er det jo "gamle" 737-800 de skal selge.

Alltid så DY-positive DN skriver at Bjørn Kjos snart må ut i en til nyemisjon med Norwegian. Eller som han sier, "Men før det får vi noen runder til med Kjos' «kanin-opp-av-hatten»-lek."

https://www.dn.no/borskommentar/nor...il-nok-en-kriseemisjon-i-norwegian/2-1-465759

(Bak betalmur)
DN med Tor Jensen, i spissen, skriver stort sett bare negativt vås om Norwegian. Hver gang aksjekursen går ned, skriver han en negativ børskommentar. Under oppgang, holder han helt kjeft. Troverdighet til null.

Splitter nytt er det nok det, men i første omgang er det jo "gamle" 737-800 de skal selge.

Givetvis ska avskrivningar räknas med i bokfört värde. Vad jag menade är att om DY köpte sina 738 med ansenlig rabatt en gång i tiden så är det förklaringen till varför bokfört värde skulle kunna vara lägre än verkligt värde.

Last edited:
Back