OT: Drømmedag med Alfa

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Grande Punto er også en ny designvinner fra Italia...får veldig bra mottakelse i norsk og europeisk motorpresse... Stilo dør neste år - da kommer det et nytt prosjekt i samarbeid med Steyr eller noe slikt...

At Stilo dør hen er nok ikke så dumt egentlig. Bilen i seg selv er objektivt sett en fin og god bil, men den mangler mange subjektive kvaliteter som italienere må ha for å lykkes. Den kunne sånn sett like gjerne kommet fra Toyota, VW, Opel eller en av de andre masseprodusentene. Pluss at den manglet én objektiv kvalitet, nemlig produksjonskvaliteten. ;)

Ikke var den så morsom å kjøre heller. Tror de prøvde å være litt for tyske, franske eller japanske når de laget Stilo. Forza Italia...

Nemlig, og akkurat på dette punktet har Grande Punto mange muligheter til å gjøre det bra. Men det forutsetter at kvaliteten holder mål, Stilo var dessverre et tilbakeskritt sammenliknet med Bravo/Barav på det punktet. :naughty:

Bravo`n var min første egeneidebil etter mange år med firmabil... Savner`n litt fortsatt...

Mer om Grande Punto: http://www.dinside.no/php/art.php?id=265660

Er Fiat smarte nå, så satser de på en aggressiv prissetting (nødvendig i Norge!). Diesel er en kjempehit i Europa, utrolig morsomt at den kommer med 130 hk/280 Nm variant - tipper at den kommer til å dra noe så inni granskauen - dieseldrevet Gran Turismo. 1,3 90hk høres også veldig spennende ut, særlig med tanke på mye ytelser av 1300 ccm (=lite avgifter)

Men jeg har litt småvåte drømmer om hvordan en 280 hesters variant vil både se ut og sparke ifra....:spin: :spin: :spin: :spin:

Kan man drømme om en bil nr. 2? Alfa`n blir fortsatt hedersbilen hjemme...:nor (Hvorfor har vi ikke italienske flagg??)

Morsomt... i kveld traff jeg en kunde som nå hadde avbestilt en A3 til fordel for Alfa147 etter VG`s test på søndag...:up:

En italiener kunne helt klart ha vært en drøm som "konebil" (dvs. til meg :)), Alfa 147 i en pent brukt utgave eller en ny Grande Punto... Ikke heeeelt sikker på at jeg får med meg regjeringssjefen på at vi trenger en bil til - krevde mye å overbevise om at vi trengte V50'n. :spin:

Det kan vi jo kalle en skikkelig forbedring...:up:

Det eneste jeg fremdeles lurer på er om vi her på berget fremdeles vil trekke nisselua ned over ørene og si "Fiat? Det er fali' det"...;)

Ingen ting å lure på... Nisselua er på ved alt som kommer fra Italia... For Grandiosa`n er jo fra Stranda på Sunnmøre...

Og da var den første brosjyren på Alfa 159 i hus...hentet på IAA i Frankfurt av en kollega i NSB!!!

Denne burde egentlig kommet litt senere, april/mai. Da er det sommerdekktid, og naturlig med sånn akkurat passe feite felger. Med dertil medfølgende ekstra oppmerksomhet. ;)

Lurer på om Fiat skal ha sånn "Selected Driver" opplegg som Opel hadde? :up:

Back