OT: Drømmedag med Alfa

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Replying to Topic 'OT: Drømmedag med Alfa'

Men har Crosswagon gått ut allerede? X3'n er fin den, men det lyser liksom ikke EB av den. :)

Crosswagon har ikke godt ut ennå...men den begynner jo dra på årene. Men aldri si aldri....

Du vet, don't fix it if it ain't broken... eller ingen poeng i å perfeksjonere det perfekte. ;)

Men utover det synes jeg du skal stille i en V50 D5 AWD når den kommer, 180 hk diesel-rekkefemmer (på tvers!) skulle gi fremkommelighet, kraft, en dæsj kjøreglede og bittelitt fornuft oppi all galskapen.

EB, ta turen ut av byen og ned til Tronrud Bil i Drammen hvis du vil se på X3. Evt. Hønefoss. Der får man som regel servicen man fortjener :up:

Var på vei til Tronrud Bil i går ettermiddag - men da var det utrolig kø ut av byen... Prøvde Stenshagen Bil igjen og traff en "utypisk" Bilselger... Det ble prøvetur og vi likte begge X3`n meget godt... Men sjarmen fra Italia mangler den totalt...

EB i en BMW... nå har snøen gått til hodet på mannen! Og verden står neppe til påske...:spin:

Det kribler enda mer når jeg leser Finansavisens omtale av Alfa159 Sportwagon på lørdag... SKRYT, SKRYT og atter SKRYT... Aldri si aldri...

Hei, skal kaste meg paa bilforumet ogsaa;

Kjoepte en ny BMW 328 i 1996 og hadde den i mange aar. Det er trolig den beste, men ikke billigste..., bilen jeg har eid og jeg hadde ikke noe kluss med den bortsett fra en service recall paa vannpumpa. Da jeg solgte den for noen aar siden saa den ut som den dagen jeg kjoepte den. Jeg byttet den inn mot en 2003 525 og selv om jeg liker den er det ikke det samme...:( Har hoert en del som klager over de nye 3 seriene, med mye teknisk kluss osv. men jeg syntes de er flotte biler. Vet ikke hvordan de nye 2006 3 seriene kommer ut? En ting med BMW'er er at du kan ligge i langt over 100 km/t og du merker ikke farten... og ta svinger saa du ligger klistret opp mot doera... :D

Dag

Hva er det med BMW'er og vannpumper ?....jeg har en BMW 4.0 motor i min Range Rover, og er naa paa tredje vannpumpe....det samme for en annen lokal nordmann med BMW 540...han er paa den fjerde - hvorav en forsoekte aa komme opp igjennom panseret.....

Vi har aldri hatt problemer med vannpumper på våre BMWer som bla har vært 99 535i og nå 2003 530da

Jeg vet at noen av vannpumpene (iallefall de i USA?) hadde impeller av plast (!) Det funket naturligvis ikke, og førte til mye sprukket plastikk i diverse motorer, og deretter recall. Eneste gang jeg har måttet bytte vannpumpa dog, var i en 11 år gammel utgave med 180.000 km. Det må være lov å kalles slitedel?

Kjørte senere samme type bil som Dag hadde, en 1996 328i og det er en veldig god bil. Solgte den bare pga. høy km stand. Dag, jeg har noen timer i en E90 325i (2005 modell) og den er temmelig strøken, og har en hel del tekniske finesser. Men som du sier, de har hatt litt småtrøbbel med elektroniske feilmeldinger osv, som så mange andre nyere tyskere. Kanskje litt barnesykdommer som blir fikset på til 2006? Ellers så lanseres jo den i M3 i år, for første gang med V8. Det jeg ikke liker med den nye 3-serien er at interiøret bærer preg av litt mindre fokus på "refinement". Det gjelder forøvrig alle de senere modellene, alle er gått litt ned fra E39 5-serien som du har, benchmarken når det gjelder BMW. Spør du meg så er det kanskje den beste bilen de har på veien. - Ved siden av E46 M3 :up: Man får si hva man vil om vannpumpeme, ingen slår de på motor eller kjøreglede i mine øyne. :nor

Så, når skal vi få diesel til junaiten?

edit: trykkleif

Kjøreglede og design er definitivt Alfas varemerke... Men lysten på 4x4 og prislisten til Alfa som da er nærmere en million for Alfa159 gjør at BMW X3 blir et meget godt "billigalternativ"...

Jeg tror ikke du kommer til å bli skuffet om valget skulle falle på X3 heller. Hvilket motoralternativ er interessant?

2,0D er vel egentlig det eneste alternativet... Så ønsker jeg meg skinnseter...og kanskje glasstak!

Originally posted by EB
Men lysten på 4x4 og prislisten til Alfa som da er nærmere en million for Alfa159 gjør at BMW X3 blir et meget godt "billigalternativ"...

Det er første gang jeg har hørt om at BMW er billigalternativet...:)

Ellers har jeg inntrykk av at f.eks. MB har vært mye hardere rammet av mye elektronikkfeil enn BMW. Faktisk såpass mye at de har gått bort fra enkelte av de elektroniske løsningene de hadde (som drive-by-wire for eksempel, tydelig at gjengen i TLS håndterer -by-wire bedre ;))

Originally posted by OMW
Jeg vet at noen av vannpumpene (iallefall de i USA?) hadde impeller av plast (!)

Jeg hørte med en BMW-frelst kollega og det har visst ikke vært noen særlige vannpumpe-problemer i Europa på bilene.

Ellers høres BMW-fansen litt ut som Citroën-fansen når det kommer ny modell - da var nemlig alltid den forrige den "siste ekte" av sin respektive type. I stedet for å kunne glede seg over en ny og fin modell. :)

Originally posted by Trety

Ellers høres BMW-fansen litt ut som Citroën-fansen når det kommer ny modell - da var nemlig alltid den forrige den "siste ekte" av sin respektive type. I stedet for å kunne glede seg over en ny og fin modell. :)

Ikke alle av oss ;)

Jeg gleder meg hver gang det kommer en ny skapning fra Bayern!

Originally posted by Someone

Høres bra ut, og du er nok kanskje sånn sett en av de mer modne BMW-entusiastene. Men i ærlighetens navn skal det sies at nye C6 har blitt godt mottatt av fansen tross alt - men fansen har dessverre stort sett ikke råd til den...:)

Ellers høres BMW-fansen litt ut som Citroën-fansen når det kommer ny modell - da var nemlig alltid den forrige den "siste ekte" av sin respektive type. I stedet for å kunne glede seg over en ny og fin modell.

Høres bra ut, og du er nok kanskje sånn sett en av de mer modne BMW-entusiastene.
Jøss.. Vet ikke om jeg skal føle meg truffet her :lol Det er mye fint med nye 3-serien, la igjen noen mil i den i dag igjen. Men, med mindre man (igjen i USA) velger premium package så man får det ekte skinnet (i stedet for det uekte som fortsatt er i god kvalitet til å være uekte), samt legger merke til smådetaljer som at taktrekket og kupélysbrytere og slik virker litt billigere så vil du skjønne hva jeg mener. Men bevares, det er da fortsatt en ny og fin bil med masse fine finesser blant annet under panseret! Og fra E30 til 36 til 46 så har jeg alltid likt nye modellen vel så godt, om ikke mer.

Ting jeg dog ikke liker er småting som at de (som på E39) flyttet el-vindu brytere ut til førerdøren, og at de nå har vridd senterkonsollen slik at den blir mindre førerorientert. Om man så er umoden, ja så er jeg iallefall ikke Citroen fans :baeh

Back