• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Drømmedag med Alfa

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Grande Punto er også en ny designvinner fra Italia...får veldig bra mottakelse i norsk og europeisk motorpresse... Stilo dør neste år - da kommer det et nytt prosjekt i samarbeid med Steyr eller noe slikt...

At Stilo dør hen er nok ikke så dumt egentlig. Bilen i seg selv er objektivt sett en fin og god bil, men den mangler mange subjektive kvaliteter som italienere må ha for å lykkes. Den kunne sånn sett like gjerne kommet fra Toyota, VW, Opel eller en av de andre masseprodusentene. Pluss at den manglet én objektiv kvalitet, nemlig produksjonskvaliteten. ;)

Ikke var den så morsom å kjøre heller. Tror de prøvde å være litt for tyske, franske eller japanske når de laget Stilo. Forza Italia...

Nemlig, og akkurat på dette punktet har Grande Punto mange muligheter til å gjøre det bra. Men det forutsetter at kvaliteten holder mål, Stilo var dessverre et tilbakeskritt sammenliknet med Bravo/Barav på det punktet. :naughty:

Bravo`n var min første egeneidebil etter mange år med firmabil... Savner`n litt fortsatt...

Mer om Grande Punto: http://www.dinside.no/php/art.php?id=265660

Er Fiat smarte nå, så satser de på en aggressiv prissetting (nødvendig i Norge!). Diesel er en kjempehit i Europa, utrolig morsomt at den kommer med 130 hk/280 Nm variant - tipper at den kommer til å dra noe så inni granskauen - dieseldrevet Gran Turismo. 1,3 90hk høres også veldig spennende ut, særlig med tanke på mye ytelser av 1300 ccm (=lite avgifter)

Men jeg har litt småvåte drømmer om hvordan en 280 hesters variant vil både se ut og sparke ifra....:spin: :spin: :spin: :spin:

Kan man drømme om en bil nr. 2? Alfa`n blir fortsatt hedersbilen hjemme...:nor (Hvorfor har vi ikke italienske flagg??)

Morsomt... i kveld traff jeg en kunde som nå hadde avbestilt en A3 til fordel for Alfa147 etter VG`s test på søndag...:up:

En italiener kunne helt klart ha vært en drøm som "konebil" (dvs. til meg :)), Alfa 147 i en pent brukt utgave eller en ny Grande Punto... Ikke heeeelt sikker på at jeg får med meg regjeringssjefen på at vi trenger en bil til - krevde mye å overbevise om at vi trengte V50'n. :spin:

Det kan vi jo kalle en skikkelig forbedring...:up:

Det eneste jeg fremdeles lurer på er om vi her på berget fremdeles vil trekke nisselua ned over ørene og si "Fiat? Det er fali' det"...;)

Ingen ting å lure på... Nisselua er på ved alt som kommer fra Italia... For Grandiosa`n er jo fra Stranda på Sunnmøre...

Og da var den første brosjyren på Alfa 159 i hus...hentet på IAA i Frankfurt av en kollega i NSB!!!

Denne burde egentlig kommet litt senere, april/mai. Da er det sommerdekktid, og naturlig med sånn akkurat passe feite felger. Med dertil medfølgende ekstra oppmerksomhet. ;)

Lurer på om Fiat skal ha sånn "Selected Driver" opplegg som Opel hadde? :up:

Back