OT: Drømmedag med Alfa

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by EB
I dagens VG (søndag 11. september) er det test av de minste... Alfa 147 mot nye BMW 1 serie... 6`er til Alfa og en 5`er til BMW...:spin:

Dessuten er BMW's 1-serie avsindig stygg!
:baeh

Enig at den ikke er videre pen. Men den lider nok mest under "klasse" bil.. Har tilgode å finne en liten "konebil" pen.. ;) Heldigvis slipper vi å se sånt euro-crap her borte. Ikke noe 1-serie, 316i, Skoda, Alfa, Seat eller franske biler..
:smokin

Takke seg til fullsize og SUV :thumbup

Ja vil du duve avgårde i en sofa så skjønner jeg det du sier... Vil du heller kjenne alle hjul og svinger så er nok Europa bedre...;)

Er det bilen eller veiene du tenker på.. Kan jo kjøre skikkelig europeisk bil her borte også? :)

Ja du kan vel kjøre europeisk SUV - men gjør du det?

Nei ikke ennå, men kjørte BMW none the less :up:

Men på 5-felts motorveier uten svinger så mister man litt av kjøregleden..

Prøv Alfa i Norge...kan anbefales som jo både VG og ikke minst siste Motor skriver der de tester Alfa GT, BMW 3 serie og Golf GTI...

X5 og ML (hvis det er disse du tenker på, VAG er jo ikke noe alternativ:D) er jo naturlig nok for dyre så lenge man er student, og dessverre vel så amerikanske som de er europeiske

Finnes vel en svensk SUV også...og en amerikansk SUV med svensk merke på grillen...

I USA liker jeg også SUV (mye på grunn av sikkerhet) - i Europa er det fortsatt muligheter for en helt annen kjøreopplevelse...

SAAB setter vel egentlig merket sitt på to SUV - en fra Chevrolet og en fra Subaru. 9-7x og 9-6x...

Og nå er testen fra VG kommet på nett...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289930

Vår testbil er utstyrt med den 120-hesters 1,6-literen, en frisk motor som gjerne kan dras ut på girene. Da kommer den italienske kjøregleden og en avdempet, men frisk motorsang tydelig frem. Fyr opp motoren, vipp girspaken i første - og slipp kreftene løs!
Og der ga iallefall jeg meg.. :lol

Tenk hvor mye tidligere du måtte ha gitt deg med BMW`n...

Jøss.. det var jo raskere reply enn Alfa'n på 0-100..

edit: sarkasme! :) (i tilfelle noen stenger tråden..)

Originally posted by FBU 4EVER
Dessuten er BMW's 1-serie avsindig stygg!
:baeh

Designkampen tapes mot 147 glatt, men jeg har kjørt 1-serie (ikke 147 dog) og den var helt fenomenal å kjøre. Helt klart et godt kompaktalternativ for oss som er glade i å kjøre bil.

Bare tenke deg hva vinneren gir av kjøreopplevelse...:spin: :nor

Originally posted by EB
Bare tenke deg hva vinneren gir av kjøreopplevelse...:spin: :nor

Helt klart. Men duellen skulle kanskje stått mellom 147 og Audi A3 Sportback? A3'n er jo FWD, 116i blir litt spesiell med RWD rent kjøremessig. Dessuten hadde Alfa'en vunnet myyyye klarere enn den gjorde... ;)

Jeg har aldri vært noen stor BMW-entusiast, men 116i imponerte ihvertfall hjertet mitt. :)

Fiat Grande Punto

Designet får hjertet til å banke litt fortere, dette lukter det Maserati 3200GT laaaang vei av! Og det til en pris som menigmann kan leve med. Håper det under skallet følger opp, i så fall våger jeg meg å spå Stilo's snarlige død... ;)

Back